شناسهٔ خبر: 21962 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند «در مسیر باد‌ها» سرگذشت خارک را به تصویر می‌‌کشد

حسام اسلامی از تولید مستند «در مسیر باد‌ها» به کارگردانی محمد‌ پورفر با موضوع تاریخچه جزیره خارک خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسام اسلامی، تهیه کننده و مستند ساز از ساخت مستند جدید خود با موضوع سرگذشت جزیره خارک خبر داد و گفت: نام موقت این مستند «در مسیر باد‌ها» است.

وی درباره‌ی داستان این فیلم گفت: این مستند درباره تاریخ و سرگذشت جزیره خارک است. این سرگذشت، از قبل از زمانی که شرکت نفت وارد این جزیره شود شروع شده و تا دوران جنگ ادامه یافته و در ادامه نیز به اتفاقات این جزیره در دوران بعد از دفاع مقدس یعنی دوران بازسازی می‌پردازیم.

این مستندساز ادامه داد: در این مستند با مردم و قدیمی‌های جزیره خارک صحبت کردیم. همچنین با مدیران صنعت نفت در این جزیره مصاحبه داشتیم. در این مستند از کل جزیره فیلم برداری کردیم و فضای جغرافیای این جزیره را به تصویر کشیدیم. در بخش مهمی از تصویر‌هایمان فرهنگ، تاریخ و آیین مردم این جزیره را روایت کردیم. در حقیقت خود این جزیره محور اصلی کار است که در طی آن به بخش تاریخی در ۲۰۰ سال گذشته، موضوع نفت و فرهنگ مردم می‌پردازیم.

اسلامی درباره روند ساخت این مستند گفت: کار تصویربرداری این مستند اخیرا تمام شد و اکنون نیز در حال آغاز تدوین این مستند هستیم. سعی کردیم مستند را به گونه‌ای بسازیم که علاوه بر جذابیت برای مخاطب، بتوانیم ظرفیت‌های جزیره را بیان کنیم. این مستند به احتمال فراوان از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی همچنین درباره مستند «داستان نفت» که کارگردانی آن را برعهده دارد، گفت: ۹۵ درصد مصاحبه‌های این مستند تمام شده و به زودی وارد مرحله تدوین می‌شویم.

عوامل ساخت مستند «در مسیر باد‌ها» عبارتند از: تهیه کننده حسام اسلامی، کارگردان محمد‌پور فر، صدابردار احمد افشار، فیلم بردار مسلم تهرانی.

نظر شما