شناسهٔ خبر: 21359 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش سری جدید «زند‌ه‌باد زندگی» آغاز شد

محمدجعفر خسروی از آغاز پخش سری جدید «زنده باد زندگی» از یکشنبه 16 شهریور خبر داد و اعلام کرد ساخت دکور سری جدید از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدجعفر خسروی تهیه‌کننده و مجری «زنده باد زندگی» با اعلام این خبر گفت: در دوره جدید بیشتر تغییرات ما شکلی است و تحولاتی در نشانه آغاز، نشانه پایان، صلوات امام رضا (ع) و وله‌های سبک زندگی اسلامی و ایرانی داریم.

سفر به روستاها و گفتگو با مردمان رضایتمند

وی افزود: در پلی بک‌ها بیشتر به مناطق مختلف ایران به ویژه مناطق روستایی متکی هستیم؛ مردمی که زندگی‌های معمولی دارند و با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند اما رضایت را کاملا در چهره‌شان می‌بینیم و در سازمان زندگی‌شان قناعت وجود دارد.

این مجری ادامه داد: در حوزه‌های کارشناسی سعی می‌کنیم متنوع‌تر رفتار کنیم. بخشی را به تدریج در برنامه باز می‌کنیم که نامه همسران نام دارد و ما نامه‌های همسران به هم را در برنامه می‌خوانیم؛ نامه‌هایی با رویکردهای مختلف.

تولید آیتم تازه‌ برگرفته از کتاب زنده یاد ابراهیمی

خسروی تصریح کرد: این نامه‌ها برگرفته از «نامه‌ای به همسرم» زنده‌یاد نادر ابراهیمی است و می‌خواهیم این را بین مردم تکرار کنیم. چون به نظر می‌رسد فرهنگ نوشتن در میان ما کم شده و رفتارهای مینامالیستی به واسطه وجود نرم افزارهای اجتماعی و فضاهای پیامکی کاهش پیدا کرده است.

تهیه‌کننده «زنده باد زندگی» در توضیحات بیشتر گفت: این حوزه‌های تحریری و مکتوب باید افزایش پیدا کند چون در آن ایستایی، سکون، تأمل، درنگ، فکر و خرد بیشتری وجود دارد تا اینکه در یک رابطه سریع و شتاب‌زده مرعوب ارتباط شویم؛ آن وقت ارتباط برقرار می‌شود اما حاوی یا منتقل کننده اطلاعات و پیام کاربردی مفید نیست.

این بار بازپخش نداریم

وی ادامه داد: تغییر محسوس دیگری در برنامه وجود ندارد. ما کار را این چنین آغاز می‌کنیم، تا به تدریج ببینیم مابقی مسیر چه خواهد شد.

خسروی یادآور شد: بازپخش در این دوره پیش بینی نشده و پخش نیمروزی نخواهیم داشت و هر شب ساعت 23:30 با تغییرات شکلی اتفاق می‌افتیم.

تیتراژ پایانی‌مان لطیف و عاشقانه است

مجری «زنده باد زندگی» همچنین در پایان درباره تغییرات نشانه آغاز و پایان توضیح داد: نشانه پایانی ما را در سری قبل برنامه هادی فرج‌الهی خوانده بود و این بار احسان ترابی تیتراژمان را خوانده است. کار لطیف و عاشقانه قشنگی است که با گزیده‌ای از آخرین کارهای سینمای ایران ترکیبش کرده‌ایم. نشانه آغازی‌مان نیز همخوانی مردمی متشکل از تیپ‌های مختلف اجتماعی و متکی به اقبال و استقبال از زندگی است.

چهارم تیر 93 «زنده باد زندگی» وارد سومین سال فعالیت خود شد. گرچه پخش این برنامه مدتی متوقف بود و حالا با ساختار جدیدی به شبکه دو برمی‌گردد.

نظر شما