شناسهٔ خبر: 21329 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی «لابی‌ صهیونیستی در انگلستان» در کتاب جدید سایزر

نویسنده، مبلغ مسیحیت و از پیشوایان روحانی انگلیکان انگلستان گفت: تصور می‌کنم نسخه اول این کتاب به زبان فارسی منتشر شود و امیدوارم که بتوانم نسخه‌های انگلیسی و عربی آن را نیز به چاپ برسانم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ استفان سایزر با اعلام این خبر که روز گذشته دست‌نوشت‌های کتاب جدید وی به پایان رسیده است، گفت: این دست نوشته‌ها تاکنون در ۳۲۰ صفحه نگارش یافته و در موضوع «لابی اسرائیل در انگلستان» منتشر خواهد شد.

وی با تشکر از کسانی که در اصلاح متن‌های اولیه این کتاب کمک کرده‌اند، گفت: تصور میکنم نسخه اول این کتاب به زبان فارسی منتشر شود و امیدوارم که بتوانم نسخه‌های انگلیسی و عربی آن را نیز به چاپ برسانم.

استفان سایزر (Stephen Sizer) نویسنده، مبلغ مسیحیت و از پیشوایان روحانی انگلیکان انگلستان از جمله این افراد است. سایزر در سال ۱۹۵۳ در شهر لوستافت انگلستان متولد شد. پدرش نجار بود. او در دانشگاه ساسکس، در رشته جغرافیا (آفریقا و آسیا) تحصیل کرد و در همان دوران دانشجویی، مطالعات گسترده‌ای در حوزه مسیحیت انجام داد. وی تحصیلات خود را در آکسفورد، در رشته الهیات ادامه داد و در سال ۲۰۰۳ موفق به اخذ دکترا از دانشکده الهیات اوک هیل و دانشگاه دولتی میدل‌ شد.

وی تاکنون کتاب‌های دیگری به نام‌های «دورنمای سرزمین مقدس»، «دورنمای سرزمین‌های انجیلی»، «هم‌قدم با مسیح و رسول»، «مسیحیت صهیونیست؛ راهی به آرماگدون؟» و «سربازان مسیحی صهیونیست» را منتشر کرده است.

سایزر یک محافظه‌کار پروتستان بوده و بیانیه بیت‌المقدس را که توسط کنفرانس آینده انجیل‌گرایان جهان تهیه شده بود، امضا کرده  به عضویت گروه انجیل‌گرایان معترف درآمد. در سال ۲۰۰۴ عنوان پایان‌نامه دکترای خود را با عنوان «صهیونیسم مسیحی: راهی به آرماگدون» به رشته تحریر درآورد که بعدها کتاب شد. از نظر او، صهیونیسم مسیحی، با ایدئولوژی سیاسی نومحافظه‌کاران درهم آمیخته، و از این طریق مسیحیان را به گمراهی کشانده است. سایزر معتقد است که صهیونیسم مسیحی، پایه و اساس دینی و تاریخی ندارد، و به حاشیه راندن و نادیده گرفتن مسیحیان فلسطین، امری غیراخلاقی است و با اعتقاد و ایمان دینی در تضاد است.

سایزر در «صهیونیسم مسیحی: راهی به آرماگدون» خود این باور صهیونیست‌ها را که خداوند حامیان دولت سکولار اسرائیل را مقدس می‌دارد، پوچ و غیرمعتبر خوانده و به‌سخره می‌گیرد. استدلالات معقول و منطقی وی در این اثر به‌شدت خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت و آنها را به واکنش واداشت. خیل عظیمی از اندیشمندان دنیای غرب این اثر وی را ستودند که از جمله آنها می‌توان به پیروان فدرالیسم پروتستان (کالونیسم) از جمله آر سی لوکاس، و پائول کوپان و... اشاره کرد که نوشته‌های سایزر را مورد تقدیر قرار داده‌اند. از افراد مهمی که اندیشه‌های سایزر را در تبیین و معرفی صهیونیسم مسیحی تحسین کرده، جان استوت است که مقاله «جای اسرائیل» او در کتاب «سربازان مسیحی صهیونیست» سایزر آمده است.

نظر شما