شناسهٔ خبر: 21127 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه کوفه خواستار همکاری علمی با دانشگاه ادیان

معاون دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه ادیان گفت: هیئتی از اساتید دانشگاه کوفه عراق با حضور در دانشگاه ادیان خواستار همکاری علمی با این دانشگاه شدند که این درخواست مورد استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین نواب قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مهدی صالحی از حضور هیئتی از اساتید و پژوهشگران علوم اسلامی دانشکده فقه دانشگاه کوفه در هفته جاری در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی خبر داد و گفت: این هیئت ضمن بازدید از دانشگاه با حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و تنی چند از مسئولین و اساتید نشستی داشتند.

وی در ادامه افزود: در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نواب توضیحاتی در ارتباط با اهداف و برنامه‌های دانشگاه ادیان ارائه داده و این دانشگاه را از لحاظ بررسی تمام ادیان در دنیا کم نظیر عنوان کرد.

معاون دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه ادیان با مراکز پژوهشی سایر کشورهای دنیا همکاری دارد گفت: در این دیدار رئیس دانشگاه ادیان با اشاره به وضعیت حساس امروز جهان اسلام و خاورمیانه وجود همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و عراق را لازم دانست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این دیدار عبدالحمید خلف مدیر دانشکده فقه دانشگاه کوفه خواستار شکل‌گیری روابط علمی و پژوهشی میان این دو دانشگاه شد که مورد استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین نواب قرار گرفته و در پایان دیدار طرفین در مفاد کلی بر روی تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های دو جانبه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، مبادله منابع و نتایج پژوهشی،‌ مقالات، کتب، پایان‌نامه‌ها و سایر زمینه‌های مشترک توافق کردند.

گفتنی است دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی همکاری‌هایی به طور آکادمیک با دانشگاه‌های مختلف جهان از جمله آلمان، ژاپن و ترکیه داشته و به دنبال گسترش این نوع همکاری‌ها است.

نظر شما