شناسهٔ خبر: 20823 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستاجر جدید راهی وزارت علوم شد

در هفته ای که گذشت آموزش عالی کشورمان باز هم با یک اتفاق مهم روبرو شد، چهارمین سکاندار آموزش عالی کشورمان ظهر روز گذشته با برکناری فرجی دانا، مشخص شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در هفته ای که گذشت آموزش عالی کشورمان باز هم با یک اتفاق مهم روبرو شد، چهارمین سکاندار آموزش عالی کشورمان ظهر روز گذشته با برکناری فرجی دانا، مشخص شد. دانشگاههای کشور نیز متاثر از این اتفاق قرار گرفتند.

خداحافظی فرجی دانا از وزارت علوم

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از آنکه نه ماه و اندی از وزارت فرجی دانا گذشت، ظهر روز گذشته مجلس شورای اسلامی رای به برکناری وی داد. یک ساعت بعد از این اتفاق، رئیس جمهور که در سفر استانی به سر می برد سرپرست جدید وزارت علوم یعنی محمد علی نجفی را منصوب کرد.

از سوی دیگر فرجی دانا، به عنوان مشاور علمی و آموزشی رئیس جمهور منصوب شد.

تله کابین به دانشگاه آزاد می رود

در راستای رفاه حال دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، علاوه بر ساخت هتل و بزرگترین کتابخانه خاورمیانه، دانشجویان این دانشگاه تا چند سال آینده با تله کابین به کلاسهای درس می روند.

این تله کابین فعلاً در مرحله مناقصه برای مشخص شدن پیمانکار قرار دارد.

نامه های یک مدیر سابق به رسانه ها

در روزهای منتهی به استیضاح وزیر علوم، حسن مسلمی نائینی که در دوره قبلی وزارت علوم، معاون بورس سازمان امور دانشجویان، خبرنگاران را با یک SMS از خواب بیدار می کرد! در این پیام آمده بود: با سلام، لطفاً ایمیل خود را چک کنید".

وی به مدت سه روز ناگفته هایی را از بورس افرادی که گفته می شد اسمشان در لیست سه هزار نفری قرار دارد، مطرح می کرد.

بهترینهای علوم پزشکی مشخص شدند

هر چند ماجرای استیضاح وزیر علوم، همه اخبار دانشگاهها را به حاشیه رانده بود، اما نباید موفقیت دانشگاههای علوم پزشکی کشورمان را از نظر دور داشت. در هفته ای که گذشت، دانشگاه های علوم پزشکي تهران، شهيد بهشتي، شيراز، اصفهان، تبريز و مشهد در نظام رتبه بندي ESI قرار گرفته و داراي رتبه جهاني و کشوري شدند.

اين رتبه بندي که در جولاي سال ۲۰۱۴ ميلادي اعلام شده است دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي جهان را بر اساس گردآوري و تجزيه و تحليل اطلاعات يک درصد مقالات داراي بيشترين استناد در پایگاه Web of Sciences در فاصله ۱۰ ساله (ژانويه ۲۰۰۴ تا آپريل ۲۰۱۴) مورد ارزيابي قرار داد.

شریفی ها پای ثابت پایان نامه نویسی

بعد از گشت و گذارهای بسیار در بازار انقلاب تهران، خبرنگار مهر در گزارشی خبر از پایان نام نویسی نخبگان شریفی و دانشگاه تهران داد! جولان پایان نامه نویسان در میدان انقلاب گاه بیشتر از کتاب فروشان است و تاسف بارتر اینکه دانشجویان برخی دانشگاههای برتر کشورمان دست به این تخلف بزرگ علمی می زنند که لازم است این آسیب بزرگ علمی ریشه یابی شود.

رضایت مردم از دانشگاه پیام نور

بر اساس آنچه که در این هفته رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد، مردم از دانشگاه پیام نور راضی تر شده اند. هر چند در برخی واحدهای پیام نور هنوز مشکلاتی بر سر راه دانشجویان و خانواده هایشان وجود دارد اما در دوره مدیریت قبلی این دانشگاه، مشکلات موجود بسیار بیشتر بود.

به گفته رئیس این دانشگاه، تعامل با نمایندگان مجلس در شعبات نمایندگی به میزان زیادی افزایش یافته و مردم هم راضی تر شده اند.

تکلیف تفحص از دانشگاه آزاد مشخص شد

بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان و یک سال و اندی که از روند تفحص دانشگاه آزاد گذشت، این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رای به تحقیق و تفحص داد. این گزارش تقدیم هیأت رئیسه مجلس می شود و در وقتی که تعیین خواهد شد گزارش باید در صحن قرائت شود.

نظر شما