شناسهٔ خبر: 20762 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روزی که همه اساتید فلسفه به بهانه بوعلی‌سینا دورهم جمع می‌شوند

به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا، اساتید برجسته حوزه فلسفه و اندیشه کشور روز شنبه در همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» گردهم‌ می‌آیند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ شهین اعوانی عضو مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه کشور گفت: در این همایش درباره «جایگاه عقل در نمط نهم اشارات و تنبیهات (مقامات العارفین)» مقاله خودم را ارائه خواهم داد. در این مقاله در صدد برآمدم تا عرفان بوعلی سینا را با منطق و استدلال اثبات کنم.

وی در ادامه افزود: در این همایش غلامرضا اعوانی عضو فرهنگستان علوم، حجت‌الاسلام احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، نجفقلی حبیبی و حسین معصومی همدانی عضو مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اسلامی حضور خواهند داشت و مقالاتشان را ارائه می‌دهند.

به گزارش فارس، علاوه بر اساتید ذکر شده، در این همایش کریم مجتهدی چهره ماندگار فلسفه، انشاءالله رحمتی استاد فلسفه، ضیاء موحد استاد فلسفه و ادبیات و حجت‌الاسلام قاسم کاکایی رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز حضور خواهند داشت.

همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» صبح شنبه (اول شهریور) ساعت ۷:۳۰ با ادای احترام در آرامگاه ابوعلی سینا آغاز خواهد شد و سپس همایش ساعت 9 صبح در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز می‌شود و تا عصر ادامه خواهد داشت.

نظر شما