شناسهٔ خبر: 20683 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علت ناامیدی میرکریمی از تولید قریب الوقوع پروژه‌ی سینمایی شهید همت

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: برای اطمینان از حضور قطعیِ سازمان سینمایی در این پروژه، نیاز به پیگیری و استعلام مجدد است چرا که بعید نیست مواضع اخیر آقای میرکریمی به جهت عدم جدیت سازمان سینمایی برای ورود به آن باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در پی اظهارنظر سیدرضا میرکریمی در برنامه «هفت» که از فضای نامساعد برای تولید فیلم سینمایی شهید همت سخن گفت، شائبه‌ی عدم همراهی و حمایت ارگان‎های سفارش دهنده و در راس آنها انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در محافل رسانه‌ای و سینمایی مطرح شد. در همین دو روز یادداشت‌ها و صحبت‌هایی هم پیرامون این مسئله در فضای رسانه‌ای منتشر شد.

سهرابی در پاسخ به این سوال که نظر شما درخصوص اظهار ناامیدی میرکریمی از تولید قریب الوقوع پروژه‌ی سینمایی شهید همت چیست، گفت: برنامه‌ی ما در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به گونه‌ای است که با تمام قوا و با اطمینان خاطر به سمت تولید این اثر بزرگ پیش می‌رویم. از نظر ما فیلم سینمایی شهید همت به خواست خدا، قطعا تولید می‌شود. اما درخصوص صحبت آقای میرکریمی باید اشاره کنم، استنباط بنده از موضع ایشان، به هیچ وجه احساس ناامیدی از اجرای این پروژه نبود بلکه ایشان از احتمال به تاخیر افتادن پروژه خبر داد.

سهرابی در پاسخ به اینکه چرا میرکریمی با وجود اعلام آمادگی کامل برای ورود به فاز تولید این پروژه، اکنون از احتمال تاخیر در تولید صحبت می‌کند گفت: اولا ابعاد یک پروژه هرچه بزرگ‌تر باشد، طبیعتا موانع و مشکلات کار هم به‌‌ همان میزان بزرگ‌تر و بیشتر است. فقط تحقیقات و نگارش فیلمنامه‌ی این اثر قریب به دو سال زمان برده است. این در حالی است که در شرایط عادی و معمول سینمای ایران می‌بینیم که تنها در طول دو تا چند ماه یک فیلمنامه‌ی کامل سینمایی نگارش و آماده‌ی تولید می‌شود. نکته دوم این است که بعید می‌دانم منظور میرکریمی از تاخیر، کوتاهی و کندی مجموعه‌ی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باشد؛ چرا که تا این لحظه کلیه‌ی تعهدات انجمن به موقع انجام پذیرفته و درحال حاضر ما منتظر ارائه‌ی فیلمنامه نهایی جهت بررسی و اعلام نظر هستیم. طبیعی است ورود به فاز تولید چنین پروژه‌ای بدون نقشه راه اولیه و اصلی که در واقع‌‌ همان فیلمنامه‌ی اصلی است، امکان پذیر نمی‌باشد. مطمئناً به محض جمع بندی درخصوص کلیات فیلمنامه، امکان ورود به فاز تولید فراهم خواهد بود.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درخصوص میزان اراده و جدیت انجمن در ورود به فاز تولید این اثر سینمایی نیز اضافه کرد: اگر برنامه‌‌ای برای ورود به تولید نداشتیم، علی القاعده هیچ نیازی هم برای ورود به فاز تحقیقات و نگارش فیلمنامه نداشتیم. به شما و دوستانی که در همین چند روز نگرانی‌هایی درخصوص احتمال عدم تولید پروژه‌ی سینمایی شهید همت برایشان ایجاد شده است، با اطمینان خاطر عرض می‌کنم که به یاری خدا به محض ارائه فیلمنامه نهایی و به شرط اتفاق نظر درخصوص آن، به سرعت وارد فاز تولید خواهیم شد.

سهرابی اضافه کرد: به اعتقاد من، انگیزه و عزم میرکریمی برای ساخت این اثر سینمایی کاملا جدی است و همین خود انگیزه و عزم ما را نیز جدی‌تر کرده است.

وی در پایان درخصوص جدیت سازمان سینمایی برای ورود به این پروژه نیز گفت: طبق آخرین جلسه‌ای که با مدیران سازمان سینمایی و در راس آن‌ها آقای ایوبی داشتیم، به طور کامل نسبت به مشارکت پنجاه درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کردند که البته جلسهٔ مذکور به حدود دو ماه پیش برمی‌گردد. برای اطمینان از حضور قطعیِ سازمان سینمایی در این پروژه، نیاز به پیگیری و استعلام مجدد است چرا که بعید نیست مواضع اخیر آقای میرکریمی به جهت عدم جدیت سازمان سینمایی برای ورود به این پروژه‌ی مهم باشد.

نظر شما