شناسهٔ خبر: 20075 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سابق خانه کتاب به مدیرعامل فعلی خانه کتاب پاسخ داد

مدیر عامل سابق خانه کتاب گفت: بنده برای عملکرد مؤسسه در سال‎های حضورم، پاسخ‎گوی هیأت امنای وقت بوده‎ام و گمان می‎کنم این همان رویه‎ای است که ایشان نیز باید در تعامل با هیأت امنای فعلی انجام دهند و قبل از طرح مسائل در رسانه، برنامه‎های‎شان را به این هیأت ارائه دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد درباره مصاحبه روز گذشته مدیرعامل خانه کتاب و ذکر اظهاراتی درباره عملکرد وی در دوره گذشته توضیحاتی را داد.

وی در این باره گفت: متأسفانه مجبور شدم وقت مبسوطی برای مطالعه مصاحبه طولانی جناب آقای میرزائی، مدیر عامل محترم خانه کتاب و البته دیگر مصاحبههای پرشمار ایشان صرف کنم. صرف نظر از شگفتی و تعجبام نسبت به میزان علاقه ایشان به حضور در رسانه و وقتی که برای انجام این مصاحبهها و تصحیح و بازنویسی آنها اختصاص میدهند، نوعی توهم توطئه و تخطئه دیگران در این مصاحبهها احساس میشود.

شجاعی صائین گفت: ایشان در هفتمین ماه حضورشان در خانه کتاب همچنان در مقام اپوزوسیون ظاهر میشوند. همچون دانای کل بر همه هجمه میکنند و برای تمام مسائل نشر کشور نسخه میدهند. خود را در مقام مقایسه با وزیر محترم ارشاد قرار میدهند و به ناشران و فعالان این عرصه میتازند. البته تکرار این مصاحبهها، مرا وارد مقابله رسانهای با ایشان نخواهد کرد. و اساسا رسانه را محیط مناسبی برای طرح اختلاف مدیران یک مجموعه نمیدانم.

وی در ادامه اضافه کرد: بنده و آقای میرزایی هر دو عضو هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب هستیم و قاعدتا باید این مسائل را در جلسات این هیأت مطرح و پیگیری کنیم. با اینحال، تنها به ذکر این نکته بسنده میکنم که بنده برای انتخاب رویکرد و عملکرد مؤسسه در سالهای حضورم، پاسخگوی هیأت امنای وقت بودهام و گمان میکنم این همان رویهای است که ایشان نیز باید در تعامل با هیأت امنای فعلی انجام دهند و قبل از طرح مسائل در رسانه، برنامههایشان را به این هیأت ارائه دهند و پاسخگوی اقدامات و اظهاراتشان باشند. در حالی که تاکنون هیچیک از برنامههای جدیدشان را ارائه نکردهاند و اعضای این هیأت اغلب از طریق مصاحبههای خبری ایشان با دیدگاهها و اظهارات ایشان آشنا میشوند؛ بیاناتی که درست و نادرست را درهم آمیخته و صدر و ذیل آن با یکدیگر و با ارقام و اعداد مندرج در اسناد مؤسسه مغایرت دارد.

مدیرعامل سابق خانه کتاب در خاتمه افزود: امیدوارم این امکان را پیدا کنم که این مسائل را در جلسات هیات امنا- که بسیار کم برگزار میشود- طرح نمایم؛ اما تأکید میکنم که بنای بنده بر این است که عمده وقتم را به پیشبرد اهداف و امور اداره کتاب اختصاص دهم و از حاشیهسازیها و واکنشهای هیجانی فاصله بگیرم. انشاءالله.

نظر شما