شناسهٔ خبر: 19451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نرگس آبیار: بهتر است برای غزه به جای سکوت، یک دقیقه فریاد بکشیم

کارگردان فیلم تحسین شده شیار ۱۴۳ می‌گوید: هنرمندان ما باید آثاری را با مضمون فلسطین بسازند و از دیده نشدن احتمالی آثار خود ترسی نداشته باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نرگس آبیار کارگردان فیلم تحسین شده شیار ۱۴۳ در گردهمایی هنرمندان برای حمایت از مردم مظلوم غزه اظهار کرد: من وظیفه خود می‌دانستم که در این گردهمایی حضور پیدا کنم و به نظرم بداهه‌ترین کاری که می‌توانستم انجام دهم حضور در این جمع و حمایت از مردم فلسطین بود.

او افزود: هنرمندان وظیفه دارند در آثار خود به مسئله فلسطین توجه ویژه‌ای داشته باشند و ترسی از دیده نشدن آثاری که در مورد فلسطین می‌سازند، نداشته باشند.

کارگردان فیلم تحسین شده شیار ۱۴۳ ادامه داد: چندی پیش فیلمی با موضوع فلسطین در جشنواره کن به نمایش درآمد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. امیدوارم هنرمندان ما نیز بتوانند آثار خوبی را با مضمون فلسطین بسازند در معرض دید مخاطبان قرار دهند. مطمئنا ساخت آثار هنری درمورد فلسطین تأثیر بسیار زیادی را بر روی افکار عمومی خواهد گذاشت.

آبیار در پایان با گفتن اینکه همواره باید در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم، گفت: بهتر است به جای سکوت یک دقیقه فریاد بکشیم.

همچنین در بخش دیگری از گردهمایی هنرمندان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما، تئا‌تر اظهار کرد: در حال حاضر شاهد رخ دادن دو جریان موازی در جهان اسلام هستیم. گروه‌های تکفیری چون داعش دائما مردمان بیگناه را می‌کشند و جنایت می‌کنند و در افکار عمومی رسانه‌های جهان سعی دارند آن‌ها را به عنوان نمادی از مسلمانان نشان دهند. در بخشی دیگر نیز رژیم صهیونیستی به قتل عام مسلمانان و مردم بی‌دفاع فلسطین می‌پردازد.

او افزود: البته خوشبختانه در حال حاضر درک مردم دنیا بالا رفته است و بسیاری از حقایق را به خوبی می‌بینند.

این نویسنده در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم در این جمعه و در روز جهانی قدس مردم دین خود را به ساکنان مظلوم غزه ادا نمایند و من مطمئنم روز جهانی قدس جمعه‌ای پرشور خواهد بود.

نظر شما