شناسهٔ خبر: 19364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چه مهمان عزیزی» برای کودکان منتشر شد

«چه مهمان عزیزی» مجموعه شعر کودک سیداحمد میرزاده برای گروه سنی «ب» و «ج» از سوی انتشارا ت سوره مهر منتشر شد. این کتاب شامل ۱۴ شعر با موضوعات مختلف است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛  «چه مهمان عزیزی» نام جدیدترین مجموعه شعر کودک سیداحمد میرزاده به همراه تصویرگری سبا سلیمانی است که به تازگی از سوی انتشارا ت سوره مهر برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است. این کتاب شامل ۱۴ شعر با موضوعات مختلفی چون مهربانی با حیوانات و گیاهان،‌ کوچ پرندگان، محافظت از درختان جنگل و دوستی با یکدیگر است که به زبان کودکانه بیان شده است.

«چه مهمان عزیزی» قصه‌های کوتاهی را در قالب شعر برای  کودکان روایت می‌کند که در دل این قصه‌ها نکته‌های آموزنده زیادی برای کودکان گنجانده شده است. در بخشی از کتاب سیداحمد میرزاده حفاظت از درختان را اینگونه با زبان کودکانه سروده است:

یک درخت سبز آشیانِ یک جوجه قرقی است
مردی آمده، توی دست او، اره برقی است

بر تن درخت،  تند و بی‌امان اره می‌کشد
اره برقی‌اش، مثل اژدها نعره می‌کشد

چند لحظه بعد،  قطع می‌شود آن درخت پیر
مرد می‌رود، نیست پشت او هیچ جز کویر

«گربه یک مهندس است» اثر کمال شفیعی، «مورچه زحمتکش است» مجموعه سروده‌های غلامرضا بکتاش ، «فسقل قصه‌های موتوری» اثر فریبا کلهر، «خرگوش‌ها» سروده محمدرضا سرشار، «اسمت چیه؟ تربچه» عزت‌الله الوندی،  «مورچه‌های پا پتی» اثر کمال شفیعی، مجموعه شعر «کتاب خوردنی» سعیده موسوی‌زاده و «حال غنچه خوب است» سروده‌های کودکانه غلامرضا بکتاش از دیگر آثاری است که در ماه گذشته از سوی انتشارات سروه مهر چاپ و روانه بازار نشر شده است.

«چه مهمان عزیزی» در ۳۸ صفحه، جلد شومیز و قطع خشتی  در شمارگان ۵ هزار نسخه و با قیمت ۷۹ هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما