شناسهٔ خبر: 19315 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خانه کتاب» پیشنهاد‌ واگذاری جوایز ادبی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی را ارائه کرد

مدیرعامل خانه کتاب گفت:‌ پیشنهاد واگذاری جوایز ادبی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از طرف من برای نخستین بار به معاونت فرهنگی و مدیرعامل این بنیاد مطرح شد، اما تاکنون مذاکراتی درباره این موضوع با هیچ شخصی نداشتیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به اظهار نظر مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مبنی بر انتقال جوایز ادبی به این بنیاد گفت:‌ شورای ارزیابی و بازنگری جوایز که در معاونت فرهنگی تشکیل شده است باید در این مورد تصمیم‌گیری کند. به زودی تصمیمات اتخاذ شده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اما در زمینه این درخواست بنیاد شعر و ادبیات داستانی باید بگویم از این مصاحبه چنین استنباط می‌‌شود که گویا بنیاد شعر و ادبیات داستانی اقداماتی انجام داده و مذاکراتی برای واگذاری جوایز ادبی انجام شده است،. در صورتیکه ما به هیچ عنوان با کسی مذاکره نکردیم و کسی نیز با ما درباره واگذاری هیچ جایزه‌ای سخنی نداشته است. منتهی من شخصاً به عنوان یک نظر پیشنهادی ـ  چرا که تصمیم‌گیری در این سطح کار مدیرعامل خانه کتاب نیست ـ این موضوع را با معاونت فرهنگی و آقای قزلی مدیر عامل بنیاد مطرح کردم‌،‌ زمانی که هیچ گونه حرف و حدیثی در این زمینه وجود نداشت.

میرزایی تصریح کرد:‌ پیشنهاد این بود که جوایزی که جنبه ادبیات و شعر را دارند، به بنیاد شعر و ادبیات داستانی واگذار شود. از این پیشنهاد استقبال نیز شد البته باید توجه داشت که در صورت عملی شدن این پیشنهاد سایر جوایز کتاب بر عهده خانه کتاب است و این موسسه متولی برگزاری آن است.

برچسب‌ها:

نظر شما