شناسهٔ خبر: 17690 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آثاری از شهید چمران تجدید چاپ شد

همزان با سی و سومین سالگرد شهادت مصطفی چمران انتشارات روایت فتح دو عنوان از آثار منتشر شده با موضوع زندگی وی را تجدید چاپ کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، انتشارات روابت فتح همزان با ۳۱ خرداد ماه و سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، دو عنوان از آثار خود با موضوع این شهید ذیل عناوین «چمران به روایت همسر شهید» و «مرگ از من فرار می‌کند» را تجدید چاپ کرد.

کتاب «چمران به روایت همسر شهید» نخستین مجلد از مجموعه نیمه پنهان ماه این موسسه است که در آن غاده جابر همسر لبنانی شهید چمران از خاطرات زندگی‌اش با وی و دیدگاه و اصول زندگی او سخن به زبان آورده است.

این کتاب که به قلم حبیبه جعفریان تالیف شده است داستان زندگی و آشنایی غاده جابر از اولین دیدار و آشنایی‌اش با امام موسی و صدر و دعوت وی بای همکاری با شهید چمران در مرکز نگهداری کودکان یتیم در مناطق شیعه نشین لبنان شروع شده و در ادامه به ماجرای ازدواج این دو با یکدیگر در سال ۱۳۵۶ و مسافرت به ایران و شهادتش پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: از لبنان که آمدیم هر چه داشتیم گذاشتیم برای مدرسه. در ایران هم که هیچ چیز. بعد یکدفعه مصطفی رفت و من ماندم که کجا بروم؟ شش ماه اینطور بود تا امام فهمیدند این جریان را. خدمت امام که رفتیم به من گفتند «مصطفی برای دولت هم کار نکرد. هر چه کرد به دستور مستقیم خودم بود و من مسئول شما هستم». بعد بنیاد شهید به من خانه داد. خانه هیچی داشت. «جاهد»- یکی از دوستان دکتر- از خانه خودش برای من یک تشک، چند بشقاب و ... آورد تا توانستم با پدرم تماس بگیرم و پول برایم فرستادند. به خاطر این چیزها فکر می‌کنم مصطفی به من ظلم  کرد. البته نفسانی بود این حرفم. بعد که فکر کردم، می‌دیدم مصطفی چیزی از دنیا نداشت، اما آنچه به من داد یک دنیا است.

انتشارات روایت فتح این کتاب را در ۵۷ صفحه و با قیمت ۳ هزار تومان منتشر کرده است.

همچنین کتاب «مرگ از من فرار می‌کند» در بخش‌هایی مجزا فرازهایی از زندگی شهید مصطفی چمران در آمریکا و لبنان را به روایت دوستان و نزدیان وی روایت کرده است. یکی از نکات قابل توجه این کتاب تعدد روایت‌های داستانی مستند از زبان روایان متعدد است که همگی در بازه زمانی مشخصی با شهید چمران در ارتباط و تعامل بوده‌اند.

سیدمحمد غروی، علی صیاد شیرازی، محمد علی مهتدی، فاطمه نواب صفوی، خلیل صراف، اسماعیل منصوی و رضا امرالهی از مهمترین راویان این کتاب به شمار می‌روند.

انتشارت روایت فتح این کتاب را در ۲۸۵ صفحه و با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما