شناسهٔ خبر: 16918 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس حوزه هنری: نمایشگاه‌های موضوعی محدود به مناسبت ها نشود

رییس حوزه هنری معتقد است نمایشگاه های موضوعی نظیر نمایشگاه «سوگواره رنگ ها» نباید تنها در مناسبت ها برگزار شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه «سوگواره رنگ ها» گفت: معتقدم در روزگار ما امام خمینی (ره) هدیه خداوند و آسمان بود. ایشان روح كلی یک ملت شد و همه ملت وجود و عشق خودشان را در سیمای این مرد آسمانی دیدند.

رییس حوزه هنری با اشاره به هنرمندانی كه در زمینه فرهنگ و هنر انقلاب خلق اثر كردند، تصریح كرد: هنرمندان ما نخستین كسانی بودند كه به امام (ره) عشق ورزیدند و در روزگاری كه مشكلات و خطرات زیادی وجود داشت، همه آن خطرات را به جان خریدند و تصویر و اندیشه های امام را بیان كردند و بعد از تاسیس جمهوری اسلامی از نزدیک با امام خمینی(ره) دیدار داشتند و فرمایشات ایشان را سرلوحه كار خود قرار دادند.

این نویسنده انقلاب افزود: در طول این 30 و چند سال انقلاب فرهنگی هنرمندان ما در این زمینه آثار زیادی خلق كردند كه بابت این آثار ممنون آنان هستیم.
 

مؤمنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و كارگاه سوگواره رنگ ها در ایام ارتحال امام (ره)، اظهار كرد: خوشبختانه در عرصه جدید، هنرمندان جوان همانند هنرمندان پیشكسوت و در پیروی از آنان راه انقلاب اسلامی را ادامه می دهند و آثار خود را با بیان و دریافت های جدید و به روزتر عرضه می كنند، كه این حركت قابل شكرگزاری و تمجید است.

رییس حوزه هنری در ادامه گفت: خوشبختانه به خاطر فن آوری جدید، دسترسی مخاطبان به آثار هنری و فرهنگی آسان تر شده است و همانند قدیم اثر هنری در گالری ها و فضای محدود، قرار نمی گیرد كه دسترسی به آنها مشكل باشد.

به گفته مومنی شریف، در حال حاضر علاقه مندان به آثار هنری با هر گرایش و تفكری می توانند به محصولات فرهنگی و هنری دسترسی داشته باشند و مدیران هم وظیفه دارند این راه را برای هنرمندان و مردم هموارتر كنند.

وی برگزاری نمایشگاه سوگواره رنگ ها را امیدوار كننده دانست و گفت: امیدوارم این نوع نمایشگاه ها در طول سال هم برگزار شود و تنها برای این ایام و مناسبت ها نباشد. معتقدم وقتی اثری تولید شود خود به خود راه خودش را پیدا می كند تا در دسترس عموم مخاطبان قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری در پایان سخنان خود گفت: اثر هنری وقتی ماندگار و جاودانه می شود كه در خدمت فكر و اندیشه جاودانه باشد. امیدوارم كسانی كه به جاودانگی می اندیشند به این مسئله توجه كنند.

نمایشگاه و كارگاه آموزشی «سوگواره رنگ ها» 11 و 12 خردادماه به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در برج میلاد برگزار شد كه محسن مومنی شریف نیز از این نمایشگاه بازدید كرد.

آثار هنری این نمایشگاه 18 خرداد ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

نظر شما