شناسهٔ خبر: 16674 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ بخشی از سند دانشگاه اسلامی تاآخر سال

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: بخشی از برنامه‌های اجرایی سند دانشگاه اسلامی تا پایان سال جاری به دانشگاه ها ابلاغ می شود که در بخش فرهنگی و تربیتی کمی جلوتر هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام میرمجید سیدقریشی با اشاره به بازنگری آیین نامه کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: در حال بازنگری آیین نامه سابق کرسی‌ها هستیم و سعی می‌کنیم آیین نامه جدید آسان‌تر شود و اختیارات صف و دانشگاه‌ها در این زمینه بیشتر شود که امکان مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید نیز به وجود آید.

وی افزود: این کار تا پایان سال ۹۳ یا حتی زودتر انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها درباره اجرای سند دانشگاه اسلامی افزود: این سند به چهار بخش تقسیم شده و برنامه ریزی و نقشه اجرایی آن در هر یک از بخش‌ها به نهاد خاصی داده شده است.

وی افزود: اولویت بندی‌ها تقریبا انجام شده و در کارگروه فرهنگی و تربیتی که وظیفه آن بر عهده نهاد است کارها به سمت برنامه ریزی سند پیش می‌رود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ما هر هفته جلسات پی در پی برای برنامه ریزی اجرای سند دانشگاه اسلامی داریم، گفت: امیدواریم که این کار زودتر انجام شود و به صحن علنی شورا برسد اما آن چیزی که باید به دانشگاه ابلاغ شود برنامه‌هاست که این باید در سطح وزارتخانه مشخص و ابلاغ شود.

قریشی خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های اجرایی این سند تا پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد که در بخش فرهنگی و تربیتی کمی جلوتر هستیم.

وی همچنین کرسی‌های آزاد اندیشی را جزو اولویت‌های مهم این سند دانست و اظهار کرد: در حال حاضر داریم روی این موضوع کار می‌کنیم.

 

نظر شما