شناسهٔ خبر: 16627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست رادیو تلویزیون‎های اسلامی بهتر از سال‎های گذشته برگزار می‎شود

احمد السیوفی نویسنده و روزنامه نگار روزنامه الاهرام مصر و رییس دفتر شبکه خبری العالم در قاهره، روز سه شنبه در حاشیه هفتمین نشست مجمع رادیو - تلویزیون‎های اسلامی در تهران، شیوه برگزاری این نشست را از بسیاری جهات بهتر از سال های گذشته ارزیابی کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سیوفی با اشاره به برقراری ارتباط مستقیم از طریق سامانه ویدیوکنفرانس میان تهران با غزه، دمشق و بیروت، افزود اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، امکان برقراری ارتباط بیشتر شبکه های اسلامی و شرکت های تولید کننده محصولات فرهنگی را فراهم کرده و شبکه های ماهواره ای قوی می تواند از طریق همکاری با دیگر شبکه های خبری، ضعف های آنها را برطرف کنند.

سیوفی گفت: برگزاری نشست رادیو تلویزیون های اسلامی، گامی به سوی هماهنگی رسانه های نوبنیاد اسلامی به منظور شناساندن تصویر واقعی اسلام به جهان و مقابله با هجوم تبلیغاتی غرب و اسلامی هراسی است.

سیوفی با اشاره به سخنان ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: همانطور که آقای روحانی گفت امروز دشمنان در صدد تصرف اذهان و افکار جوامع هستند و اعضای اتحادیه باید به منظور رویارویی با جنگ تبلیغاتی و هجوم فرهنگی غرب، به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل کنند.

وی با اشاره به نقش فعال ایران در مقابله با اختلاف افکنی ها میان مسلمانان، به فعالیت های مجمع تقریب مذاهب پرداخت و گفت: این مجمع اقدام به تولید فیلم های گوناگون و انتشار کتاب های مختلف از جمله در باره حدیث های مشترک میان اهل سنت و اهل بیت (ع) کرده است که مقایسه این حدیث ها با یکدیگر و بررسی مشترکات دو طرف نشان می دهد که در ۹۵ درصد موارد دارای نکات اشتراک می باشند.

به گفته وی، اقدام مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بخشی از راهبرد وحدت مسلمانان است که به دست جمهوری اسلامی ایران، اجرا شد.

سیوفی همچنین گفت: ما هرگز سخنان امام راحل را در باره وحدت کلمه در رویاروی با تکفیر و اختلاف افکنی میان مسلمانان فراموش نمی کنیم.

هفتمین نشست مجمع رادیو - تلویزیون های اسلامی از ۴ تا ۶ خرداد در تهران برگزار می شود.

نظر شما