شناسهٔ خبر: 14747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس دانشگاه صنعتی شریف: رای دادگاه فرانسه به سود ما خواهد بود

رییس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه برای برداشته شدن تحریم های اتحادیه اروپا علیه این دانشگاه به دادگاهی در فرانسه شکایت کرده ایم، گفت: به طور حتم رای دادگاه به سود ما صادر خواهد بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ رضا روستا آزاد در پاسخ به سوالی درباره تحریم این دانشگاه توسط اتحادیه اروپا گفت: دانشگاه صنعتی شریف با جدیت پیگیر موضوع تحریم خود توسط اتحادیه اروپا است؛ به همین دلیل شکایت خود را مدتی قبل تقدیم دادگاهی در فرانسه کرده ایم.

وی با بیان اینکه وکیل دانشگاه صنعتی شریف دفاعیات خود را به این دادگاه فرانسوی ارائه کرده و منتظر صدور رای آن هستیم، افزود: دفاعیات وکیل دانشگاه صنعتی شریف بسیار کامل بود و به طور حتم رای دادگاه به سود ما صادر خواهد بود.

یادآور می شود : در سال ۲۰۱۲ دانشگاه صنعتی شریف ایران به همراه ۱۷ موسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفت.

امتحانات پایان ترم را جلو نخواهیم انداخت

رییس دانشگاه صنعتی شریف در مورد اینکه آیا امتحانات این دانشگاه به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل جلو خواهد افتاد، گفت: تا این لحظه دستورالعملی مبنی بر تغییر زمان امتحانات به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: شخصا علاقه ای به تغییر زمان امتحانات پایان ترم ندارم و نمی خواهیم درس را فدای جام جهانی کنیم؛ تغییر زمان امتحانات تصمیم صحیحی نیست و به دانشجویان آسیب خواهد زد.

پایان ساخت ماهواره دانشگاه شریف

روستا آزاد در ادامه درباره ماهواره دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: ساخت ماهواره دانشگاه به پایان رسیده و این ماهواره آماده پرتاب است.

وی همچنین درباره ساخت موتور و اتوموبیل های برقی توسط دانشگاه صنعتی شریف گفت: ساخت موتور و اتوموبیل برقی به پایان رسیده و برای رفع مشکلات جامعه از جمله آلودگی هوا در همین مورد برای تولید بیشتر این محصولات با رییس جمهوری مذاکرات خوبی داشته ایم.

نباید تمام توجه دانشگاه ها به مسایل درسی باشد

روستا آزاد درباره نقش دانشگاه ها در بهبود وضعیت فرهنگی کشور نیز تصریح کرد: برنامه و فوق برنامه در هر دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شده اما توازن در میان این دو رعایت نشده است؛ برنامه به مسایل درسی و فوق برنامه به کار های فرهنگی و غیر درسی مربوط می شود.

وی با بیان اینکه نباید با ارایه واحد های درسی زیاد باعث شویم تا دانشجویان فقط مشغول درس باشند، خاطرنشان کرد: اکثر اوقات تمام توجه خود را به مسایل علمی جلب می کنیم و به همین دلیل نتوانستیم در مسایل اخلاقی رشد متوازنی داشته باشیم.

رییس دانشگاه شریف افزود: برنامه ریزی در خصوص مسایل فرهنگی می تواند به رشد اخلاقی دانشجویان کمک کند و ما در همین جهت به طور مثال حوزه علمیه را در دانشگاه خود راه اندازی کردیم و توانستیم تاثیرات آن را مشاهده کنیم.

نظر شما