شناسهٔ خبر: 14642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانش‌نامه‌ نقد ادبی: از افلاتون تا به امروز» منتشر می‌شود

«دانش‌نامه‌ نقد ادبی: از افلاتون تا به امروز» به همت بهرام مقدادی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «دانش‌نامه‌ نقد ادبی: از افلاتون تا به امروز» به همت «بهرام مقدادی» به‌زودی از سوی «نشر چشمه» منتشر می‌شود.

مقدادی بیش از ۱۵ سال برای نوشتن و گردآوری این فرهنگ زمان صرف کرده است و حالا با افزودن ۱۲۰۰ مدخل جدید و بازنگری دوباره این فرهنگ را منتشر می‌کند.

«مقدادی» درباره‌ی ویژگی‌های این فرهنگ گفت: «دانش‌نامه‌ نقد ادبی در واقع کتابی است که مدت‌ها نایاب بود و من تصمیم گرفتم بعد از یک دهه با رفع کاستی‌ها و به روز کردنش این دایره‌المعارف را منتشر کنم. با این‌ حال این دانش‌نامه همیشه فرصت کامل‌شدن و بهتر شدن را دارد، زیرا هر سال منتقدان جدید و گونه‌های متفاوتی از نقد ادبی به منصه‌ی ظهور می‌رسند که باید به دایره‌المعارف‌هایی از این دست افزوده شوند».

این مترجم و منتقد ادبی همچنین درباره‌ مخاطبان اصلی «دانش‌نامه‌ نقد ادبی» گفت: «این دانشنامه برای تمام دانشجویان رشته‌های علوم انسانی از کارشناسی تا دکترا کاربرد دارد، به ویژه می‌تواند برای دانشجویان و استادان کارشناسی ادبیات انگلیسی، فرانسه، آلمانی و حتی فلسفه کاربرد داشته باشد. «دانش‌نامه نقد ادبی» در حقیقت دایره‌المعارفی برای نقد به حساب می‌آید. در زبان فارسی اصطلاحات نقد ادبی به گستردگی زبان‌های غربی نیست و کتاب به طور کامل به تمامی این اصطلاحات می‌پردازد.

نظر شما