شناسهٔ خبر: 13800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیوید فینچر زندگی استیو جابز را فیلم می‌کند

دیوید فینچر که تاکنون مارک زاکربرگ میلیاردر سیلیکان ولی را در فیلم «شبکه اجتماعی» به نمایش درآورده، اکنون قصد دارد زندگی استیو جابز فقید را برای کمپانی سونی تبدیل به یک فیلم کند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ فینچر در حال مذاکرات اولیه با کمپانی سونی برای ساخت فیلمی سینمایی بر اساس کتاب بیوگرافی پرفروش والتر آیزاکسون درباره موسس کمپانی اپل است.

اگر این معامله صورت بگیرد، این کارگردان برنده جایزه اسکار بار دیگر با ارون سورکین فیلمنامه‌نویس «شبکه اجتماعی» که به تازگی نوشتن فیلمنامه اقتباسی این فیلم جدید را به پایان رسانده و همچنین اسکات رودین تهیه کننده هر دو فیلم، همراه می شود. مارک گوردون و گایمون کاسادی نیز از تهیه کنندگان این فیلم خواهند بود.

همانند زاکربرگ مخترع فیسبوک، جابز نیز فردی با بینشی عمیق نسبت به آینده بود که در نهایت تبدیل به شخصیتی متفاوت شد. کمپانی اپل زیر نظر جابز موفق شد انقلابی در چندین صنعت مختلف از جمله کامپیوترهای شخصی، موسیقی، انیمیشن های ساخته شده توسط کامپیوتر و تلفن های همراه به وجود آورد و در حین این کار به عنوان یکی از بزرگترین مخترعان و نوآوران نسل شناخته شود. در عین حال، او که با وجود شخصیت ویژه اش به هیچ وجه عذرخواهی نمی کرد، یکبار توسط کمپانی اپل بیرون رانده شد و به خاطر رفتار سختی که این کمپانی نسبت به کارکنانش در چین اعمال می کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

زندگی جابز تا کنون الهام بخش یک فیلم سینمایی بوده است: فیلم «جابز» محصول سال 2011 کمپانی اوپن رودز با بازی اشتون کوچر در نقش استیو جابز که موفق به کسب 35 میلیون دلار در سراسر جهان شد. با این وجود با توجه به اینکه آیزکسون توانسته بود در سال های پایانی زندگی جابز دسترسی کامل به او داشته باشد و کتابش به همین دلیل به موفقیتی بی نظیر دست یافت و همچنین با توجه به بزرگی و محبوبیت افرادی که در این پروژه شرکت دارند، انتظار می رود فیلم جدید کمپانی سونی بسیار محبوب تر از فیلم قبلی باشد.

کمپانی سونی در ماه اکتبر سال 2011 و تنها چند هفته بعد از مرگ جابز بر اثر سرطان لوزالمعده کنترل این پروژه را در دست گرفت. سورکین با وجود اینکه شدیدا درگیر سریال «اتاق خبر» شبکه اچ بی او بود، کار نوشتن فیلمنامه را در سال 2012 آغاز کرد. هنوز هیچ بازیگری برای نقش اول انتخاب نشده، اما مطمئنا با توجه به نام های بزرگی مانند دیوید فینچر و آرون سورکین، بسیاری از بازیگران درجه یک هالیوود مشتاق بازی در این نقش خواهند بود. استیو ووزنیاک موسس دیگر کمپانی اپل نیز به عنوان مشاور در ساخت این فیلم همکاری خواهد داشت.

فینچر کارگردانی است که شدیدا به خاطر گزینشی بودنش شناخته می شود و ممکن است چندین سال بین فیلم هایش فاصله بیندازد. آخرین فیلمی که فینچر کارگردانی کرد «دختری با خالکوبی اژدها» محصول سال 2011 به تهیه کنندگی رودین بود. با وجود اینکه این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و بیش از 200 میلیون دلار نیز در سراسر دنیا فروش داشت، آنطوری که پیش بینی می شد به قسمت های دوم و سوم نکشید.

فینچر همچنین اخیرا کار فیلمبرداری فیلم «دختر گمشده» را بر اساس رمان محبوب و پرفروش جیلیان فلین برای کمپانی فاکس/نیو ریجینسی به پایان رساند. بن افلک و روزاموند پایک در این فیلم نقش آفرینی می کنند. علاوه بر این فینچر در سریال مطرح «خانه پوشالی» که چهره های سرشناسی مانند کوین اسپیسی و رابین رایت در آن نقش آفرینی می کنند نیز به عنوان تهیه کننده اجرایی حضور دارد که به تازگی فصل دوم آن پخش شده است. فینچر و فلین در آینده نیز در سریال «آرمان شهر» محصول شبکه اچ بی او با یکدیگر همکار می شوند

نظر شما