شناسهٔ خبر: 13398 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدرسه عالی سینما تاسیس می‎شود

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: برای بهبود سینما باید هرچه سریع‎تر مدرسه عالی سینما احداث کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حجت الله ایوبیˈ دوشنبه شب در جشن نوروزی اکران پنج فیلم سینمای ایران در سینمای آزادی با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده حال و روز سینمای ایران خوب باشد، گفت: خوشحالم که بزرگان سینمای ایران امسال حاصل تجربه خود را به خانواده های ایرانی تقدیم کردند؛ به همین دلیل می توانیم همه آنها را با سربلندی به دیدن این پنج فیلم دعوت کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال سینمای ایران با دست پُر به استقبال نوروز می آید به طوری که موج بسیار خوبی برای آشتی مردم با سینما مشاهده می شود.

وی افزود: خبرهای خوبی از استقبال مردم از سینما شنیده می شود به طوری که در شهرستان ها استقبال خوبی از فیلمها شد و برای نخستین بار فروش آنها از تهران بیشتر بود.

رییس سازمان سینمایی کشور با ابراز امیدواری از اینکه سال ۹۳ سالی پررونق برای سینمای ایران باشد، جمع شدن خانواده ها دور هم را یکی از آیین های نوروز عنوان کرد و گفت: سینما می تواند خانواده ها در کنار هم جمع کند.

ایوبی افزود: ˈبه خانواده ها پیشنهاد می کنم هر پنج فیلم اکران نوروزی به ویژه فیلم زیبای حاتمی کیا را ببینند.ˈ

وی گفت: امیدوارم در مدت حضورم در سینما دردسری نداشته باشم و بتوانم به اکسیژن سینما اضافه کنم تا بزرگان سینما احساس آرامش کنند.

ایوبی با تاکید بر ضرورت بازنگری در بسیاری از مسایل، گفت: باید یک بار دیگر جشنواره فیلم در سال های گذشته را مرور کنیم تا سال آینده جشنواره بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به معرفی دبیر جشنواره سال آینده، امیدواریم جشنواره ای در شان ایران و انقلاب اسلامی برگزار شود و رقابت و رفاقت در اوج باشد.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سینما امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط جلسه های خوبی را با بزرگان سینما داشتم که نتایج آن را به زودی اعلام می شود.

وی همچنین به تغییرات ایجاد شده در شورای صنفی نمایش نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شورا جلسات خوبی را پشت سر گذاشت که نتیجه آن، تدوین آیین نامه جدید است.

ایوبی در ادامه به خلا نبود یک مدرسه عالی سینما در کشور اشاره کرد و گفت: برای آنکه بزرگان سینما تجربه های خود را منتقل کنند، می خواهیم مدرسه عالی سینما تاسیس کنیم.

وی در عین حال بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سینمای کشور نیز تاکید کرد و گفت: باید اقتصاد مقاومتی در سینما ورود کند.

وی ادامه داد: داشتن جشنواره بسیار خوب است اما جشنواره زدگی به هیچ وجه خوب نیست؛ به طور نمونه می خواهیم در صورت امکان ˈجشنواره کودکˈ را هر دو سال یک بار برگزار کنیم تا اعتبار آن در ساخت فیلم های خوب کودک هزینه شود.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در کنار مردم و سینما است، افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم، ساخت سالن های سینما را در دستور کار خود قرار داده ایم؛ در واقع باید به تدریج به سمتی برویم که انتظارات معقول شود.

ایوبی، یکی دیگر از اقدامات انجام شده را دیجیتال شدن ۱۸۰ سینما در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: این کار سبب رونق سینماها شد تا مردم با فیلم ها را با کیفیت بهتری نگاه کنند.

نظر شما