شناسهٔ خبر: 11758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا نام شجاعی به هیئت نظارت بر نشر کتاب بازگشت و نام فیروزان و جعفریان خط خورد؟

یک هفته پس از معرفی اعضای هیات نظارت بر نشر كتاب در حوزه بزرگسالان، معاون فرهنگی وزیر ارشاد دلیل افزوده شدن سیدمهدی شجاعی را به این هیئت و خط خوردن نام مهدی فیروزان ورسول جعفریان را از این فهرست، اعلام کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید خانه کتاب در سرای اهل قلم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال «چه اتفاقی افتاد که از بین آقایان مهدی فیروزان، رسول جعفریان و سیدمهدی شجاعی که از طرف شما برای عضویت در هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده بودند، تنها نام شجاعی به این فهرست بازگشت؟» گفت: نام آقای شجاعی از همان ابتدا در لیست بود و اشتباهی از جانب سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت که بعداً اصلاح شد و نه اینکه نام ایشان اضافه شود.

وی در پاسخ به این نکته که چطور شد که آن دو نفر دیگر (فیروزان و جعفریان) به عضویت این هیئت درنیامدند؟ افزود: طبیعی است در هر مجموعه‌ای که این قبیل مسائل بررسی می‌شود، آنها اهل نظر و رای باشند و به هر حال بحث رای است و نظر و آنها هم نظر دادند. البته نه به این معنا که رای‌گیری بوده باشد ولی بحثِ اجماع بوده است که آنها رای آوردند و راجع به افرادی که محل بحث بوده است، رای‌گیری بر نفی نکرده‌اند و بعد رفته‌اند سراغ چند نفر دیگر.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جای رئیس جمهور در اختتامیه کتاب سال، خبر روز گذشته مهر را در این خصوص تائید کرد و گفت: انشاءالله ایشان حضور پیدا می‌کنند.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات ناشران خارجی از دوره‌های قبلی نمایشگاه کتاب تهران هم به بیان این جمله اکتفا کرد که: با خون دل دنبالش هستیم.

وی همچنین احتمال تغییرات در بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان را در آینده نزدیک تائید کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید انتصاب مدیران میانی که قبلاً در مسئولیت‌هایی در دولت پیشین فعالیت داشته‌اند، تا کی ادامه می‌یابد؟ گفت: حتماً از تجربه آنها استفاده خواهد شد.

نظر شما