شناسهٔ خبر: 11284 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا نام سید مهدی شجاعی از فهرست هیئت نظارت بر ضوابط نشر کتاب حذف شد؟

روابط عمومی موسسه انتشارات نیستان توضیحاتی در مورد حذف نام سید‌مهدی شجاعی از فهرست اعضاء هیئت نظارت بر نشر بزرگسال ارائه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در پی اعلام اسامی اعضاء هیئت نظارت بر انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال و نبودن نام برخی از نویسندگان که پیش از این برای این منظور از آنها نام برده شده بود از جمله سید مهدی شجاعی؛ روابط عمومی موسسه انتشارات نیستان که متعلق به شجاعی است در این زمینه به خبرنگار مهر توضیحاتی داد.

بر اساس اظهار نظر روابط عمومی موسسه از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این برای حضور سیدمهدی شجاعی با واسطه و مستقیم با وی مذاکراتی شده بود و در نهایت ایشان نیز حضور در این هیئت را به دلیل اصرار وارد شده پذیرفته بود اما شورای عالی انقلاب فرهنگی از پذیرش ایشان در این هیئت خودداری کرده و نام دیگری را به جای ایشان به ترکیب هیئت وارد کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان شخص سید مهدی شجاعی از حضور در این هیئت انصراف نداده بود و این تصمیم صرفا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده است.

این در حالی است که جدای از تغییر نام شجاعی در فهرست مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیئت نظارت برنشر کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان؛ تغییراتی دیگری نیز وارد شده بود که از جمله آنها می‌توان به غیبت مصطفی رحماندوست و رسول جعفریان و مهدی فیروزان در مصوبه نهایی شورا اشاره کرد.

در همین زمینه سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز و در گفتگو با یکی از رسانه‌ها در مورد این تغییرات اظهار داشته است: شورا تغییرات مختصری در لیست ایجاد کرد، اما بافت کلی را که نگاه اعتدالی و رو به جلو در حوزه نظارت بود، حفظ کرده است.

وی همچنین تصریح کرده است: ما ابتدا با مجموعه کسانی که معرفی کردیم صحبت کرده و توافق‌شان را گرفته بودیم. در مجموعه دوستان حوزه ادبیات هم من با تک‌تک‌ افراد خودم صحبت کردم، اما موفق نشدم با آقای سیدمهدی شجاعی صحبت کنم و تنها کسی بودند که نام‌شان احتمالا بدون گفت‌وگو منتقل شده است. شاید هم با خود ایشان گفت‌وگو کرده باشند و حاضر به حضور نشده باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما