شناسهٔ خبر: 11216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاست‌های اجرایی ساماندهی هیئت‌امنای موسسات آموزش‌عالی بررسی شد

در جلسه کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی سیاست‌های اجرایی ساماندهی هیئت‌امنای موسسات آموزش عالی ادامه یافت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ یکصد و هشتاد و نهمین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته به ریاست منصور کبگانیان در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که به ادامه بررسی سیاست‌های اجرایی ساماندهی اختیارات و مسئولیت‌های هیئت‌امنای موسسات آموزش عالی اختصاص داشت، برخی آسیب‌ها و نارسایی‌های وضع موجود هیئت‌های امنا از جمله منظم برگزار نشدن جلسات هیئت‌های امنا، اجرا نشدن بخش‌هایی از قوانین مربوط به هیئت‌های امنا، ندیده شدن مکانیزم پاسخ‌گویی هیئت‌های امنا در قوانین موجود، شفاف و مشخص نبودن مسئولیت این هیئت‌ها و ..... مطرح و برای رفع آنها پیشنهادهایی ارائه شد.

همچنین سیاست‌های پیشنهادی ساماندهی اختیارات و مسئولیت‌های هیئت‌های امنای موسسات آموزش عالی با لحاظ کردن نظرات اصلاحی اعضای کارگروه مشورتی، در جلسات آینده بررسی شده و پس از پایان بررسی همه سیاست‌های پیشنهادی، مجموعه ویرایش شده مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد هیئت‌های امنا(مصوب سال ۱۳۶۷) برای تصویب به شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه می‌شود.

نظر شما