شناسهٔ خبر: 11100 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین‎نامه انتخاب شهید خبرنگار تدوین می‎شود

دبیر کمیته شهدای مطبوعات بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگاه‎های اطلاع‎رسانی از تدوین آیین‎نامه انتخاب شهید خبرنگار خبر داد و گفت: با تدوین این آیین نامه در هر دوره از جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‎ها، یک شهید خبرنگار انتخاب و معرفی می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سعید علامیان اظهار کرد: در هر دوره از برگزاری جشنواره شهدایی معرفی می شوند که کمتر از آن ها یاد شده است.

وی تصریح کرد: با وجود ویژگی های خاص شهدای نام آشنای عرصه خبر و مطبوعات سعی بر این است شهدایی به مخاطبان جشنواره معرفی شوند که کمتر از آن ها نام برده شده و از این مسیر به بررسی و معرفی فعالیت های خبری، فعالیت های اجتماعی، قدمت شهادت و نحوه شهادت آن ها هم پرداخته می شود.

علامیان در ادامه بر لزوم برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها نیز تاکید کرد و افزود: در ضرورت برگزاری این جشنواره هیچ تردیدی نیست؛ از آنجا که جشنواره به بررسی آثار مطبوعاتی و رسانه ها می پردازد در تشویق اصحاب رسانه برای دیده شدن آثارشان در یک دوره یک ساله موثر است .

وی خاطرنشان کرد: معرفی آثار برتر در هر دوره از جشنواره مطبوعات زمینه حرکت روبه جلو و پیشرفت آثار نسبت به سال های گذشته را فراهم می آورد.

علامیان جشنواره مطبوعات را نمایش نقاط مطلوب نگارش معرفی و تصریح کرد: جشنواره مطبوعات، نگاه به کارنامه آثار یکساله مطبوعات است و چون داوران این جشنواره از استادان و کارشناسان مطبوعات هستند نگاه موشکافانه آن ها برای روزنامه نگاران و اهالی مطبوعات به ویژه جوان ترها، ایده های جدیدی به همراه خواهد داشت و به آثارآنها عمق بیشتری می دهد.

وی در پایان به ضرورت انتشار کتابی با محوریت شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد از انتشار یک کتاب با عنوان شهدای خبرنگار خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این اثر به یکی از منابع مناسب برای انتخاب شهید خبرنگار در دوره های بعدی جشنواره مطبوعات تبدیل شود.

آیین پایانی بیستمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی اوایل اسفند سال جاری با معرفی برگزیدگان برگزارخواهد شد.

نظر شما