شناسهٔ خبر: 65700 - سرویس خبر

تأملی در تلویحات سهروردی

سی‌وششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «تأملی در تلویحات سهروردی» اختصاص دارد که با حضور دکتر نجفقلی حبیبی در روز چهارشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

​فرهنگ امروز: سهروردی در حیات کوتاه خود مکتب فکری نوینی را در اسلام تأسیس کرد و بیش از پنجاه کتاب به زبان فارسی و عربی نوشت که از مهم‌ترین کتب تاریخ فلسفه اسلامی محسوب می‌شوند.

سهروردی «تلویحات» را به عنوان نخستین گام در جهت ریختن شالوده فلسفه‌ی اشراق خود، به سنت مشائی به رشته‌ی تحریر درآورد.  سهروردی در تلویحات شرح مشاهده یا رؤیتی را گزارش می‌کند که در آن به تصور خود، ارسطو را می‌بیند و گفت‌وگوهایی با وی انجام می‌دهد.

چهار رساله‌ی سترگ او حاوی اصول عقاید سهروردی است: تلویحات، مقاومات، مطارحات و حکمه‌الاشراق. تلویحات سرآغاز خوبی برای شناخت اندیشه‌های سهروردی است.

سی‌وششمین نشست از  مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به  «تأملی در تلویحات سهروردی»  اختصاص دارد که با حضور دکتر نجفقلی حبیبی در روز چهارشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc  و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.