شناسهٔ خبر: 53442 - سرویس دیگر رسانه ها

دانشگاه صدا و سیما باید روی علوم انسانی تأکید کند

رئیس حوزه های علمیه کشور به اهمیت علوم انسانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صداوسیما باید بر روی این علوم تاکید کند و با کمک حوزه به استخراج علوم انسانی - اسلامی بپردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مدیران دانشگاه صدا و سیما با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، دیدار کردند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پیام رسانی در دنیای امروز بسیار حساس است و نیاز به مهندسی دقیق دارد، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توفیقات بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه بدست آمده است اما باید برای بر طرف کردن نقاط ضعف دقت عمل را بیشتر کرد و راهکار ارائه کرد.

وی به عدم ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: گره نخوردن دانش با صنعت کشور و ضعف کیفی برخی پایان نامه ها نمونه ای از ضعف های موجود است.

رئیس حوزه های علمیه کشور به اهمیت علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه صداوسیما باید بر روی این علوم تاکید کند و با کمک حوزه به استخراج علوم انسانی - اسلامی پرداخته و آن را در جامعه ملموس و قابل استفاده کند.

وی گفت: برای پیشرفت در جهان کنونی باید رشد علمی را هم چنان بالا نگهداشت و به سرعت و با قدرت پیش رفت و در این راه باید به مبانی اندیشه فلسفی، فقهی و اخلاقی اسلام نگاه ویژه ایی داشت.

آیت الله اعرافی گفت: در حوزه مطالعات فلسفه رسانه و فقه رسانه در جهان معاصر به تربیت نظریه پرداز و مجتهد، نیاز داریم و دانشکده دین و رسانه قم، وابسته به دانشگاه صداوسیما باید بیش از پیش در این زمینه به کمک حوزه علمیه بیاید و قاطعانه پیش برود.

وی افزود: در حوزه مطالعات راهبردی نیز دانشگاه صداوسیما با حوزه علمیه می تواند همکاری ویژه ای داشته باشد.

عضو هیات امناء دانشگاه صدا و سیما، افزود: دانشگاه جامعه المصطفی امروز، وظیفه خطیر انتشار علوم دینی را در جهان معاصر بر عهده دارد و ما تنها دانشگاهی هستیم که در آن به دانشجویان پیرو هر یک از مذاهب اسلامی، بر اساس منابع همان مذهب آموزش می دهیم و این مهم، موجب شده است که در ایران اسلامی، بهترین تعامل و تقریب بین مذاهب وجود داشته باشد که در جهان اسلام بی نظیر است.