شناسهٔ خبر: 35417 - سرویس دیگر رسانه ها

آغاز گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حوزه‌ علمیه خواهران

نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این گردهمایی امروز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در اردوگاه نرجس خاتون قم آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام جمشیدی در افتتاحیه این گردهمایی بر لزوم ارتقای جایگاه اساتید حوزه علمیه خواهران تاکید کرد و افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از اساتید حوزه حمایت می کند تا جایگاه آنها ارتقا یابد.

زینب طالبی - مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) سخنران دیگر این مراسم بود که هدف از برگزاری این نشست چهار روزه را ارتقای علمی - مهارتی دانش آموختگان این مرکز با رویکردهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی اعلام کرد.

طالبی ابراز امیدواری کرد که آموزش‌های مربوط به دانش آموختگان مرکز تربیت مدرس در بخش‌های حضوری از طریق سامانه آموزش‌های غیرحضوری کوثر نت اجرا شود.

در این نشست موضوعاتی همچون تاثیرات عملی استاد بر شاگرد، خط قرمزهای نگاشته‌های پژوهشی، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی، روش تحقیق، هنر معلمی، آموزش سامانه پایان‌نامه‌ها، سبک‌شناسی در پژوهش، ضرورت آشنایی اساتید با مسائل روز جهان اسلام و... با حضور اساتید برجسته حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری نشست با حجت‌الاسلام قرائتی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی فقه، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و اصول و مهارت رویارویی با شبهات روز از دیگر برنامه‌های این نشست است.