شناسهٔ خبر: 34633 - سرویس دیگر رسانه ها

«اسلام، دین بیداری» کتابی به قلم یک نویسنده مسلمان امریکایی

کتاب «اسلام، دین بیداری» نوشته محمد توسط دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش فرهنگ  امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی  این کتاب از ۳ فصل و دو پیوست تشکیل شده است. فصل اول به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ایران می‌پردازد و در فصل دوم جهان اسلام؛ فرصت ها و تهدیدها بیان می‌شود. فصل سوم نیز به اسلام در آمریکا و سیاست های دولت آمریکا می‌پردازد و در بخش پیوست هم ابتدا چند و چونی درباره نخستین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی از سوی نویسنده می‌پردازد و سپس گزارشی از فعالیت سابق این اندیشمند به عنوان امام جمعه سابق واشنگتن دی سی بیان می‌شود.

محمد العاصی، متفکر، مفسر و اندیشمند مسلمان سوری‏ الاصل متولد ایالات متحده آمریکا است که در این کشور و بین انگلیسی‏ زبانان شناخته شده است. وی مدرسه ابتدایی را در این کشور به پایان رساند، سپس به لبنان رفت و در دبیرستان و دانشگاه، رشته عربی خوانده است. لذا وی دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه عربی بیروت است. پس از پایان تحصیلات خود به آمریکا برگشت و در دانشگاه مریلند آمریکا علوم سیاسی خواند و پس از کسب فوق‌لیسانس در علوم سیاسی به عنوان امام جماعت در مرکز اسلامی‌ واشنگتن برگزیده شد. خطبه‌های نماز جمعه وی هر هفته روی سایت مرکز اسلامی‌این شهر منتشر می‌شد.

العاصی در مجله کرسنت اینترنشنال و نشریه بین‌المللی خبری «هلال احمر» مقاله می‌نویسد و در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، کانادا و اروپا به طرح مباحث اسلامی‌ می‌پردازد. او ۱۲ سال است که مشغول نوشتن اولین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی به نام «عروج» است و توانسته تا ۱۲ جزء قرآن کریم را تفسیر کند و معانی قرآنی را در جامعه آمریکا به صورت یک دایره‌المعارف ارائه بدهد. وی هم اکنون مدیر علمی‌ مرکز تعلیمات اسلامی‌و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی‌ و عضو موسسه افکار معاصر اسلامی‌ است که در مجامع مختلف از شاگردان و همراهان دکتر کلیم صدیقی شمرده می‌شود.

***

کتاب «اسلام دین بیداری» در ۱۹۲ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به قیمت ۶هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.