شناسهٔ خبر: 32114 - سرویس دیگر رسانه ها

سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در آینه سینما/ سه فیلم اخلاقی جایزه می‌گیرند

به گفته دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای»، در این رویداد هنری بخش ویژه‌ای برای آثاری با موضوع سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی قربانی دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» در توضیح کم و کیف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فیلم های «۱۰۰ ثانیه ای» در بخش های مختلف فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود و انتخاب و داوری هریک از این بخش ها به طول مستقل در قالب هیات های مختلف که شامل فیلمسازان و کارشناسان می شود، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت هایی که در روند برگزاری جشنواره فیلم های «۱۰۰ ثانیه ای» انجام شده اهدای جایزه اخلاق به سه فیلمساز است که فیلم هایی با مضامین اخلاق طی یک سال اخیر ساخته اند. این آثار توسط تیم داوری مستقل مورد ارزیابی قرار می گیرد و از میان آثار سه فیلم که مضامین اخلاقی را به بهترین شکل ممکن بیان کرده مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» با اشاره به بخش بین الملل این جشنواره سینمایی گفت: در بخش بین المللی قاعده معمول جشنواره های سینمایی را رعایت نمی کنیم یعنی در بخش بین الملل در هیچ یک از بخش ها فیلم های ایرانی مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و تنها به ارزیابی آثار خارجی می پردازیم.

قربانی درباره دلیل این تصمیم توضیح داد: در حوزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای سینمای ایران در بخش های مختلف داستانی، مستند و پویانمایی قدرتمند است و رقیبی در این بخش ندارد به همین دلیل در برگزاری جشنواره در بخش بین الملل فیلم ایرانی داوری نمی‌کنیم. این قاعده ای است که در همه دوره های برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های «۱۰۰ ثانیه ای» رعایت شده است.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه‌ای» با اشاره به برگزاری بخشی مستقل با عنوان «چشم انداز ۱۴۰۴» گفت: در این بخش فیلم هایی مورد ارزیابی قرار می گیرند که مبین «سند چشم انداز ۱۴۰۴» باشند. فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن که بیان کننده مباحث و اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند در این بخش مورد داوری قرار می گیرند.

قربانی با اشاره به جوایزی که برای بخش های مختلف این جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: جوایز برگزیدگان در بخش های مختلف هشت میلیون تومان است و فقط در بخش سینمای اخلاق به هریک از فیلمسازان منتخب پنج میلیون تومان اهدا می شود.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» در پایان صحبت های خود با اشاره به تاریخ برگزاری این رویداد سینمایی عنوان کرد: مهلت ارسال آثار ۲۵ دی ماه است و قرار است فیلم های حاضر در جشنواره از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه در سینما آزادی روی پرده رود. مراسم اختتامیه ۱۴ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.