شناسهٔ خبر: 27350 - سرویس دیگر رسانه ها

رستم و سهراب در سودای احیای فرهنگ ملی ایران

انیمیشن رستم و سهراب با نگاهی به احیای فرهنگ ملی ایران ساخته شده و اکنون بر پرده های سینما کشور در حال اکران است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، این روزها در حالی که کارتون ها و انیمیشن های خارجی با تصاویر رنگارنگ مورد استقبال کودکان ایرانی قرار دارد، اینک ساخت و تولید انیمیشن های ملی از جمله رستم و سهراب تلاش می کند تا ضمن آشناکردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ حماسه و شخصیت ها و اسطوره های ایرانی، خلاء این چند سال غفلت از شناسایی اسطوره های ایرانی را پر کند. 

از سال گذشته و با حضور فیلم تهران 1500 در سینماهای ایران، سینمای انیمیشن در ایران به نقطه پیشرفت جدی در فروش رسید. سال گذشته پرفروش بودن انیمیشن تهران 1500 تنها خبر خوب انیمیشنی در ایران نبود. 

انیمیشن رستم و سهراب هم در سال گذشته توانست در اتفاقی جالب در جشنواره فیلم کن حضور اقتصادی یابد و بتواند با پیش فروش مناسب در بازار فیلم کن رکوردی قابل توجه از پیش فروش فیلم های سینمایی را به خود اختصاص دهد.

داریوش دالوند تهیه کننده این انیمیشن روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: چند سالی است که کودکان و نوجوانان به جای تماشای کارتون ها و شخصیت های ایرانی به تماشای کارتون و انیمیشن های شخصیت های خارجی می نشینند.

وی افزود: تماشای این انیمیشن می تواند ذوق و گرایش کودکان و نوجوانان را به سمت آشنایی آنان به فرهنگ و شخصیت های کهن ایرانی سوق دهد و همچنین نقطه شروعی برای احیای فرهنگ کهن ایرانی با ساخت این نوع انیمیشن ها باشد. 

انیمیشن رستم و سهراب کار مشترک شرکت برادران دالوند و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که برای اولین بار هفتم آذر ماه گذشته در سینما های بروجرد روی پرده رفت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. 

این انیمیشن در حال حاضر در 21 سالن سینمای سراسر کشور در حال اکران است.