شناسهٔ خبر: 24687 - سرویس دیگر رسانه ها

تحصیل غیرحضوری ۴ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران

۴ هزار نفر در مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مهدی صبایی جانشین مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حدود ۴هزار نفر در این مرکز در حال تحصیل هستند گفت: از میان طلاب شاغل به تحصیل در این مرکز، ۲ هزار و ۲۴۹ نفر در مقطع تخصصی (سطح سه) هزار و ۶۴۹ نفر در مقطع عمومی (سطح دو) در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: امسال در مقطع تخصصی ۳۳۹ نفر از میان ۲هزار و ۳۱۷ دواطلب، در این مرکز پذیرفته شده‌اند که از میان آنها ۲۲۱ نفر در گرایش تفسیر و علوم قرآنی، ۸۷ نفر در گرایش فقه و اصول و ۳۳ نفر در گرایش تاریخ اسلام مشغول به تحصیل هستند.

صبایی ادامه داد: با توجه به اجرای دو شیوه مجازی و مکاتبه‌ای در این مرکز، ۲۳۶ نفر از طلاب شیوه مجازی و ۱۰۵ نفر شیوه مکاتبه‌ای را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در مقطع عمومی نیز در سال جاری ۷۰۰ نفر وارد مرحله غیرحضوری شده و تحصیل در مرکز آموزش‌های غیرحضوری را آغاز کرده‌اند.

جانشین مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: طلابی که در هنگام ثبت نام در مقطع عمومی، شیوه تحصیل نیمه‌حضوری را انتخاب می‌کنند، پس از گذراندن پنج نیمسال به صورت حضوری، وارد مرحله غیرحضوری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به استقبال گسترده طلاب از شیوه آموزش غیرحضوری تمهیداتی اندیشیده شده تا ضمن تسهیل آموزش، شاهد افزایش کیفی محتوایی باشیم.

صبایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران تولید محتوا برای طلاب است، اداره تولید محتوای این مرکز برای ۱۵۸ واحد درسی برای سه پایه در مقطع عمومی و سه گرایش در مقطع تخصصی دروس مورد نظر را آماده کرده و با دعوت به همکاری بیش از ۱۰ نفر از اساتید برجسته و مولفان کتاب‌های درسی و اعضای هیات علمی به منظور تدریس و تولید درس فعالیت‌های لازم را انجام داده است.