شناسهٔ خبر: 16360 - سرویس دیگر رسانه ها

10 خرداد آخرین مهلت تکمیل فرم بررسی صلاحیت آزمون دکتری سال 93

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: افرادی که برای مصاحبه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 پذیرفته شده‌اند تا دهم خرداد برای تکمیل فرم صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی فرصت دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  گفت: تعداد ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ شرکت کردند که از این تعداد ۱۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر در آزمون حاضر بودند و از این تعداد ۴۹ هزار و ۵۳۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد نیز ۳۸ هزار و ۶ داوطلب برای انتخاب رشته اقدام کردند.

وی افزود: از تعداد ۳۸ هزار و ۶ داوطلب با توجه به ضوابط و ظرفیت پذیرش، ۲۷ هزار و ۴۸۵ داوطلب به عنوان معرفی شدگان برای بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه و مراکز آموزش عالی معرفی شدند که تمام معرفی شدگان باید نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز ۹۳ اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: چنانچه افرادی از لیست معرفی شدگان تاکنون برای تکمیل فرم صلاحیت اقدام نکرده‌اند تا پایان روز شنبه دهم خردادماه باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و برای تکمیل فرم اقدام کنند.

به گفته توکلی، بدیهی است چنانچه معرفی شدگان تا دهم خرداد نسبت به تکمیل فرم اقدام نکنند از مرحله پذیرش نهایی حذف می شوند.