شناسهٔ خبر: 65725 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

نگاهی به جنبه‌های مختلف شعر فروغ

انجمن ایران شناسی با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری آرتمن به مناسبت سالگرد درگذشت فروغ فرخزاد نشستی را با عنوان «نامی بر پیشانی آسمان» برگزار می‌کند.

فرهنگ امروز: فروغ فرخزاد، شاعر و مستندساز، یکی از مهم‌ترین پیشگامان شعر نو نیمایی است. او  را همیشه زنی تنها تصور کرده اند که انگار با همۀ جامعه سر جنگ داشته است. اما چنین نیست. فروغ شاعر بی‌پروایی بود که در روزگاری که زنان زندگی اجتماعی محدودی داشتند، نگاه و احساسات و زبان زنانه را وارد ادبیات فارسی کرد. کتاب‌های «تولدی دیگر» و «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» از مهم‌ترین آثار اوست. او در اوج موفقیت‌های ادبی و سینمایی، در هنگام رانندگی با اتومبیل ابراهیم گلستان، بر اثر تصادف در جاده‌ی دروس-قلهک جان باخت و به قول احمد شاملو به عنوان "گنجی بایسته و آزانگیز" در قبرستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

انجمن ایران شناسی با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری آرتمن به مناسبت سالگرد درگذشت این شاعر گرانقدر نشستی را با عنوان «نامی بر پیشانی آسمان» به منظور بررسی جنبه‌های مختلف شعر فروغ فرخزاد، با حضور کامران تلطف، کامیار عابدی، محمود جعفری دهقی، گلاله هنری و سهراب طاووسی، مترجم کتاب نامی بر پیشانی آسمان برگزار می‌کند.  گفتنی است که در این نشست مستند «سرد سبز» اثر ناصر صفاریان نمایش داده می شود.

زمان: دوشنبه 24 بهمن ساعت 16

مکان: میدان تجریش نرسیده به سینما آستارا، بن بست ناهید، پلاک 16 و 18

نظر شما