شناسهٔ خبر: 65715 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

یک پیانوی بزرگ و مناسب، ایجاد صدایی با کیفیت بالا را برای شما تضمین می‌کند. بهره‌مندی از یک پیانوی باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد تا سال‌های بسیاری از نواختن آن، لذت ببرید.

عده‌ای از افراد به دلایل مختلف، خرید پیانوی کارکرده یا اصطلاحاً دست دوم را به پیانوی نو، ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید پیانوی دست دوم، نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

بسیاری از قسمت‌های پیانو از چوب، چرم و نمد ساخته شده‌اند و در صورتی‌که تصمیم به خرید پیانوی دست دوم دارید، باید از سلامت این قسمت‌ها نیز اطمینان حاصل کنید. در ادامه، با ما همراه باشید تا شما را با دیگر نکاتی که باید در خرید پیانو دست دوم باید در نظر بگیرید، آشنا کنیم.

چرا پیانو دست دوم، انتخاب مناسبی است؟

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

تصمیم‌گیری برای خرید یک پیانو، اغلب امری هیجان‌انگیز است. اما پیانو، یک کالای لوکس و گران‌قیمت است و بسیاری از افراد، توانایی خرید آن را ندارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، تصمیم به خرید پیانو دست دوم می‌گیرند.

به عبارت ساده‌تر، خرید پیانو دست دوم در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. شما اغلب، یک سوم از هزینه یک پیانو جدید را برای خرید پیانو دست دوم، پرداخت می‌کنید.

اکثر مردم، فکر می‌کنند که یک پیانوی نو، بسیار کاربردی‌تر از یک پیانو دست دوم است. این در حالی است که پیانوهای برند، اغلب طول عمر بیشتری نسبت به پیانوهای متفرقه دارند. از همین رو، بهتر است یک پیانو دست دوم و باکیفیت را به‌جای پیانوهای معمولی، انتخاب کنید.

برخی از پیانوهای استفاده شده را نیز، می‌توان بازسازی کرد تا با ظاهر یک پیانوی جدید، مطابقت داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد پیانوهای نو را انتخاب می‌کنند، گارانتی ضمانت دستگاه است. آنها اغلب فکر می‌کنند که نمی‌توانند، گارانتی پیانوهای دست دوم را دریافت کنند. اینجاست که انتخاب بهترین مرکز خرید پیانو اهمیت می یابد. پیشنهاد می کنیم برای یافتن بهترین مرکز خرید پیانو حتما این مقاله از ایلنا را مطالعه کنید تا بتوانید پیانو دست دوم را با گارانتی تهیه کنید.

برخی از فروشگاه‌های موسیقی که پیانوهای دست دوم را می‌فروشند به مشتریان خود، ضمانت اصالت کالا می‌دهند. این گارانتی مانند گارانتی پیانوی جدید، توسط سازنده، پوشش داده نمی‌شود؛ اما همچنان، تحت پوشش، قرار می‌گیرد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که پیانوهای جدید با افزایش سن، ارزش خود را از دست می‌دهند. با این‌ حال، پیانوهای قدیمی و برند، مانند پیانوهای جدید، ارزش خود را از دست نمی‌دهند. پس وقتی پیانوی کارکرده می‌خرید، اگر به‌درستی از آن مراقبت کنید، ارزش آن کاهش نمی‌یابد.

سؤالاتی که باید برای خرید پیانو دست دوم از خود بپرسید!

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

به دلیل نوسانات قیمت ارز، برای خرید پیانوی نو، روزبه‌روز باید بهای بیشتری را پرداخت کنید. با این حال، رایج‌ترین معضلی که تقریباً هر جوینده و خریدار پیانو با آن مواجه می شود، این است که آیا به‌جای پیانو نو، یک پیانو دست دوم تهیه کند یا خیر؟

اکثر مردم بر این باورند که خرید پیانوی دست دوم، ارزشی برابر با خرید پیانوی نو دارد. این مسئله، چندان درست نیست؛ زیرا پیانو دست دوم، مزایای زیادی نسبت به خرید پیانوی جدید دارد.

اولین سؤالی که در خصوص خرید پیانوی دست دوم باید از خود بپرسید، این است که سن پیانو چقدر است؟ اگر پیانو ۵۰ سال یا بیشتر قدمت داشته باشد، می‌توان گفت، بهترین سال‌های خود را دیده است. سازهای قدیمی عمدتاً فرسوده هستند؛ اما برخی از برندهایی که در آن زمان با کیفیت بالا ساخته می‌شدند، در صورت به‌روزرسانی، همچنان می‌توانند ابزارهای خوبی باشند.

به‌طورکلی، هنگام خرید یک ساز قدیمی، باید بسیار دقت به خرج دهید؛ چرا که ممکن است برخی فروشندگان سودجو، از عدم آگاهی شما سوءاستفاده کرده و سازهای بی‌کیفیت را به شما بفروشند. برخی دیگر از سؤال‌هایی که در زمان خرید پیانو دست دوم باید بپرسید، به شرح زیر است:

  • آیا پیانو نیاز به کوک دارد؟
  • هیچ‌یک از کلیدها بیش از آنچه که باید، حرکت می‌کنند؟
  • هنگام نواختن یک پدال نرم، همه چکش‌ها همزمان تکرار می‌شوند؟
  • آیا کمک‌ فنرها به‌درستی کار می‌کنند؟
  • قطعاتی در پیانو گم یا شکسته شده اند؟
  • آیا نشانه‌هایی از آسیب رطوبت وجود دارد؟
  • پیانو در هنگام ارسال، تنظیم رایگان به همراه دارد؟
  • آیا پین‌های تنظیم، شل هستند؟
  • پین‌های تنظیم، یکدست به نظر می‌رسند؟
  • آیا ترک یا آسیب در بدنه پیانو وجود دارد؟
  • تارها زنگ‌زده به نظر می‌رسند؟
  • آیا نت های پایین، غنی و شفاف به نظر می‌رسند؟
  • آیا در پل‌ها شکاف وجود دارد؟

خرید پیانو دست دوم چه مزایایی دارد؟

آیا پیانو دست دوم خوب است؟ 15 سوال مهم برای خرید پیانو دست دوم

وقتی قصد خرید یک پیانو را دارید، باید تصمیم بگیرید که آیا در حال سرمایه‌گذاری روی یک پیانو جدید هستید یا اینکه مایل به خرید یک پیانو کارکرده هستید؟

بازار بسیار بزرگ‌تری برای پیانوهای دست دوم، نسبت به پیانوهای نو وجود دارد و هرکدام، مزایای خاص خود را دارند. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری، در ادامه، به برخی مزایای خرید پیانوی دست دوم، اشاره می‌کنیم.

هزینه خرید و نگهداری کمتر

زمانی که قصد خرید یک پیانوی نو را دارید، باید در نظر بگیرید که بیشترین هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، برای نو بودن دستگاه است. این در حالی است که با خرید یک پیانو دست دوم، صاحب یک پیانوی برند با قیمت بهتری می‌شوید و به این ترتیب می توانید انواع سری پیانو یاماها، کاسیو، رولند و ... را با کیفیت بالا و قیمتی کمتر تهیه کنید.

گارانتی ضمانت کالا

در زمان خرید پیانو دست دوم، باید دقت کنید که کالا دارای مشکل و ایرادی نباشد. اما در صورت وجود مشکل، شما از ضمانت سازنده برای محافظت از دستگاه، برخوردار هستید. همین مورد به شما آرامش خاطری در خصوص یک سرمایه‌گذاری امن می‌دهد.

تنوع در انتخاب محصولات

هنگام خرید یک پیانو دست دوم، انتخاب خوبی از سبک‌ها و مدل‌های قدیمی خواهید داشت؛ چرا که مدل‌های قدیمی‌تر، تنوع بیشتری نسبت به مدل‌های جدید پیانو دارد. همین مورد، می‌تواند فرایند خرید را بسیار سرگرم‌کننده‌تر و جالب‌تر کند.

صداهای منحصربه‌فرد

پیانیست‌های زیادی وجود دارند که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون صدا، پیانوهای قدیمی‌تر را نسبت به مدل‌های جدید، ترجیح می‌دهند.

پیانو دست دوم را از کجا تهیه کنیم؟

وقتی به دنبال خرید کالایی در بازار هستید، اولین چیزی که به آن توجه می‌کنید، قیمت آن است. مسئله واضح این است که قیمت پیانو دست دوم، کمتر از نو است. اگر بودجه نسبتاً کمی برای پیانو دارید، خرید پیانوی دست دوم، ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

بااین‌حال، هنگام خرید پیانو، قیمت آن باید باکیفیت پیانوی ارائه شده، مطابقت داشته باشد. درست است که پیانوهای دست دومی در بازار وجود دارند که بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید یک پیانو جدید هستند؛ اما باید در نظر داشته باشید که آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید که کیفیت خوبی را ارائه دهد.

سلولیکس، با ارائه انواع پیانوهای باکیفیت، می‌تواند به شما در یک خرید امن و مطمئن کمک کند. کافی است با مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری و پس از دریافت مشاوره های لازم، پیانو مدنظر خود را انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما