شناسهٔ خبر: 65563 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

اعلام برگزیدگان جایزۀ گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار

برگزیدگان هفتمین و هشتمین دورة جایزۀ گنجینه پژوهشی ایرج افشار در نودوهفتمین زادروز این ایران‌شناس و کتابدار فقید، مشخص و دو پایان‌نامه شایستۀ تقدیر دانسته شدند.

فرهنگ امروز: برگزیدگان هفتمین و هشتمین دورة جایزۀ گنجینه پژوهشی ایرج افشار در نودوهفتمین زادروز این ایران‌شناس و کتابدار فقید، مشخص و دو پایان‌نامه شایستۀ تقدیر دانسته شدند.

در رشتۀ کتابداری (علم اطلاعات و دانش‌شناسی)، پایان‌نامۀ دکتری‌ ملیحه دُرخوش با موضوع «طراحی، پیاده‌سازی، و ارزیابی الگوی هستی‌شناختی تخصصی حوزۀ نقاشی بر پایه الگوی مرجع مفهومی سیداک» و در زمینۀ تصحیح متون فارسی، پایان نامه دکتری محمدصادق خاتمی با عنوان «تصحیح «مکتوبات صدی» شیخ شرف‌الدین مَنیَری و تحقیق دربارۀ آن»، از سوی هیأت داوری جایزۀ گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار انتخاب شدند.

این جایزۀ دوسالانه که به‌سبب نقش بی‌بدیل ایرج افشار در کتابداری ایرانی، نام او را بر خود دارد و برگزیدگانش نیز در زادروز او معرفی می‌شوند، به برترین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشتۀ کتابداری (علم اطلاعات و دانش‌شناسی) و هم‌چنین موضوعات مرتبط هم‌چون نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهی، تصحیح متون فارسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی مطالعه و کتابخوانی، مخاطب‌شناسی و مخاطب‌پژوهی کتاب و نشر، ترویج و توسعۀ فرهنگ ایرانی و راه‌های تقویت و گسترش زبان فارسی تعلق می‌گیرد.

گفتنی است موعد آیین اعطاء لوح تقدیر به برگزیدگان، متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظر شما