شناسهٔ خبر: 65527 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مراحل ترخیص بار هوایی از گمرک امام خمینی

مراحل ترخیص بار هوایی از گمرک امام خمینی

گمرک فرودگاهی امام خمینی یکی از مهم ترین گمرک های کشور است که به ترخیص بار هوایی از تمامی کشورها می پردازد و تاجران می توانند محموله های تجاری خود را که حاصل خرید از ebay و یا خرید از چین به صورت حضوری است را با استفاده از روش حمل و نقل هوایی به گمرک فرودگاهی امام خمینی منتقل کرده و در این گمرک به انجام فرایند ترخیص کالاهای وارداتی بپردازند، اما از آنجایی که روند ترخیص کالا روند بسیار پیچیده و دشوار است تاجران می توانند با مراجعه به ترخیص کاران ما در گروه ققنوس ترخیص که در این گمرک مستقر هستند به آسانی روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی را پشت سر بگذارند. برای آشنایی با روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی و همچنین حمل بار هوایی از چین به این گمرک فرودگاهی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ترخیص کالا چیست؟

یکی از مراحلی که شما به عنوان یک تاجر بین المللی در زمینه واردات کالا باید پشت سر بگذارید تا بتوانید محموله تجاری  وارداتی خود را به صورت قانونی به کشور وارد نمایید عبور از مرحله ترخیص کالا می باشد. مرحله ترخیص کالا که فرایندی بسیار دشوار و پیچیده می باشد به وارد شدن محموله تجاری به یکی از گمرک های کشور، بازرسی شدن محموله وارداتی توسط کارشناسان گمرک، مطابقت دادن اطلاعات ارائه شده توسط تاجر به گمرک با خود محموله و در نهایت صادر شدن اجازه ی خروج از گمرک و تحویل دادن آن به شما به عنوان صاحب کالا می باشد.

در روند ترخیص کالا تفاوتی ندارد که کالاهای وارداتی را از کدام کشور، با کدام روش حمل و نقل و یا در کدام گمرک ترخیص کنید زیرا مراحلی که باید برای ترخیص از فرودگاه امام خمینی برای محموله ای که به روش حمل بار هوایی از چین به کشور وارد شده است انجام دهید، با محموله ای که با استفاده از روش حمل دریایی یا زمینی از دیگر کشورها به گمرک های شمال یا جنوب کشور وارد شده است کاملا یکسان می باشد و به عنوان تاجر می توانید در صورت نداشتن زمان و یا تجربه و شناخت کافی از روند ترخیص کالا انجام این فرایند را به ترخیص کاران مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایید.

نحوه ترخیص بار هوایی از فرودگاه امام خمینی

وقتی به عنوان یک تاجر، محموله تجاری وارداتی خود را با خرید از چین با استفاده از روش حضوری و یا خرید از ebay که یک سایت خرید و فروش غیر حضوری است انجام می دهید و قصد با استفاده از روش حمل و نقل هوایی کالای خود را به کشور وارد می کنید می توانید با اعتماد به ما از سرویس حمل بار هوایی از چین گروه تجاری ققنوس استفاده نمایید؛ در این صورت هواپیمای حامل کالاهای تجاری شما در گمرک فرودگاهی امام خمینی تخلیه می شود و ترخیص کاران ما فرایند ترخیص آن را به طور کامل انجام داده و محموله ترخیص شده را به شما تحویل می دهند.

روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی به طور کامل و دقیق به صورت زیر می باشد:

- ابتدا باید به سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور مراجعه کرده و مجوز ثبت سفارش کالا را از این سامانه دریافت نمایید.

- در مرحله بعد باید به سامانه جامع امور گمرکی که به آن EPL نیز گفته می شود مراجعه کرده و با استفاده از مجوز ثبت سفارش و همچنین پیش فاکتور محموله تجاری وارداتی که به عنوان خریدار کالا باید آن را از فروشنده دریافت کرده باشید اطلاعات خواسته شده در سامانه EPL را وارد کنید تا یک کد هشت رقمی پس از بررسی اطلاعات توسط سامانه به شما تعلق گیرد.

- مرحله بعد مربوط به دریافت مجوز می باشد. در مرحله ثبت سفارش کالا با توجه به نوع کالاهایی که با خرید از ebay و یا خرید از چین به کشور وارد کرده اید نوع و تعداد مجوزهایی که باید از ارگان های مختلف مانند اداره استاندارد، اداره بهداشت و ... دریافت نمایید مشخص می شود.

- مرحله بعدی در رابطه با تخصیص ارز می باشد، در این مرحله باید مدارک مربوط به محموله تجاری که به کشور وارد نموده اید را به بانک عامل مورد نظر خود ارائه دهید تا مورد بررسی کارشناسان بانک قرار گیرد و پس از آن ارز دولتی تحویل بگیرید. وجود اسناد تخصیص ارز برای ترخری کالا مورد نیاز است.

- اظهار نامه گمرکی تهیه نمایید. برای ترخیص از فرودگاه امام خمینی با تهیه و ارائه اظهار نامه گمرکی به این نهاد، گمرک از اطلاعات و جزئیات محموله تجاری وارداتی مطلع می شود.

- مدارک مربوط به بیمه نامه و بارنامه محموله تجاری وارداتی را از شرکت حمل و نقل و شرکت بیمه تهیه کرده و به گمرک ارائه کنید.

- تعیین مسیر گمرکی توسط کارشناس گمرک با استفاده از مدارکی که شما باید به گمرک ارائه نموده باشید انجام شده و یکی از سه مسیر سبز، زرد و یا قرمز برای بررسی محموله تجاری وارداتی انتخاب می شود.

- انجام تسویه حساب با گمرک و تمامی نهاد ها و شرکت هایی که خدماتی را در طی روند واردات و ترخیص از فرودگاه امام خمینی به شما ارائه داده اند.

- تهیه برگ سبز گمرکی و ارائه آن به کارشناس گمرک جهت تایید؛ زیرا با تایید این مدرک شما می توانید کالاهای خود را از گمرک تحویل بگیرید.

- آخرین مرحله تحویل گرفتن کالاهای تجاری وارداتی از گمرک می باشد.

خرید از سایت ebay برای واردات کالا

در گذشته در روند واردات کالا به عنوان یک تاجر برای خرید از چین باید با تهیه گذرنامه به این کشور سفر می کردید و کالاهای تجاری مورد نظر خود را خریداری می نمودید، اما اکنون با وجود فروشگاه های اینترنتی این امکان فراهم شده است که به صورت غیر حضوری و با خرید از ebay بدون حضور در چین با فروشندگان این کشور ارتباط برقرار کرده و کالای تجاری مورد نظر خود را از این افراد خریداری نمایید.

در صورتی که قصد خرید از ebay را دارید به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد بهتر است از سرویس خرید از سایت ebay ما در گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت واسطه خرید خود را انجام داده و با استفاده از سرویس حمل بار هوایی از چین کالاهای خریداری شده را به ایران منتقل کنید. برای خرید از سایت ebay باید مراحل زیر را طی کنید تا موفق به خرید از این سایت شوید:

  • ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت برای خود ایجاد نمایید. برای این کار به آدرس این سایت به نشانی www.ebay.com مراجعه کرده، گزینه ی sing in/register را انتخاب کنید تا فرم عضویت در این سایت نمایش داده شود. اکنون باید اطلاعاتی که در فرم مشاهده می کنید که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و رمز ورود می باشد را وارد کنید تا یک حساب برای شما در این سایت ایجاد شود.
  • پس از ایجاد حساب کاربری می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز خود وارد سایت ebay شوید. در این سایت یک نوار جستوجو وجود دارد که باید نام کالای مورد نظر خود را در آن وارد کرده و سرچ کنید. اکنون شاهد خواهید بود که سایت تمامی گزینه های مرتبط با عبارت وارد شده را نمایش خواهد داد.
  • اکنون باید برای نزدیک تر شدن به کالای مورد نظر خود از فیلترهایی که در سایت وجود دارد استفاده کنید تا گزینه های پیشنهادی محدود شوند.
  • پس از نزدیک شدن به کالای مورد نظر خود باید با استفاده از فیدبک و اعتبار فروشنده که دیگر خریداران در سایت بارگزاری کرده اند و همچنین مذاکره با فروشندگان محصول نهایی را خریداری نمایید.

حمل بار هوایی از چین به ایران چگونه انجام می شود؟

برای حمل بار هوایی از چین به ایران در صورتی که خرید از چین را به صورت حضوری انجام دهید می توانید با استفاده از سرویس حمل و نقل هوایی ما در گروه تجاری ققنوس کالای خود را از چین به ایران منتقل کنید و آن را در فرودگاه امام خمینی پس از ترخیص محموله توسط ترخیص کاران مجرب و حرفه ای ما تحویل بگیرید، اما در صورتی که قصد دارید محموله تجاری مورد نظر خود را از ebay تهیه نمایید، از آنجایی که به دلیل تحریم ها این سایت کالایی را در ایران به شما تحویل نمی دهید برای خرید از ebay باید از خدمات ما در گروه تجاری ققنوس به عنوان شرکت واسطه استفاده نمایید. در چنین شرایطی ما کالای شما را در کشوری همچون دبی تحویل گرفته و سپس با روش حمل هوایی به فرودگاه امام خمینی منتقل می کنیم و پس از به پایان رساندن مرحله ترخیص از فرودگاه امام خمینی به وسیله ترخیص کاران خود محموله را به شما تحویل خواهیم داد.

جمع بندی

ما در گروه تجاری ققنوس تلاش کرده ایم در این مقاله روندی را که ترخیص کاران مجرب و حرفه ای مان در راستای ترخیص از فرودگاه امام خمینی برای محموله هایی که با استفاده از روش حمل بار هوایی از چین به ایران منتقل می شوند، انجام می دهند را به طور کامل برای افراد تازه کار و کم تجربه در حرفه ی تجارت بین المللی و واردات کالا توضیح دهیم.

تاجرانی که به خرید از چین با حضوری در این کشور اقدام می کنند و یا محموله تجاری مورد نظر خود را با خرید از ebay به صورت غیر حضوری تهیه می کنند، می توانند با استفاده از خدمات ما در گروه تجاری ققنوس در رابطه با سرویس حمل بار هوایی از چین، ترخیص از فرودگاه امام خمینی، خرید از سایت ebay و ... بهره مند شده و تجارتی آسان و ایمن را تجربه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما