شناسهٔ خبر: 64608 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

اتصالات سیستم های هیدرولیک

اتصالات سیستم های هیدرولیک

سیستم های هیدرولیکی بخشی مهم از اجزای ماشین آلات سنگین را به خود اختصاص می دهند. از پمپ های هیدرولیک، جک های هیدرولیک گرفته تا ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی از سیستم های هیدرولیک که در آنها روغن نقش انتقال دهنده نیرو را ایفا می کند استفاده می کنند. از آنجایی که فشار کاری در سیستم های هیدرولیکی اغلب بسیار بالا است تجهیزات سیستم هیدرولیک می بایست با دقت بسیار بالا و متناسب با استاندارد های بین المللی مورد استفاده قرار گرفته تا امکان نشتی، ترکیدگی و یا از کار افتادن قطعات در سیستم های هیدرولیک به حداکثر برسید.

در سیستم های هیدرولیک افت ناگهانی فشار و یا افزایش ناگهانی فشار هر دو نا مطلوب بوده و میتواند به کاهش راندمان کاری و یا آسیب به اجزای هیدرولیک بیانجامد. از این رو در اغلب موارد از یک قطعه مکانیکی به نام آکومولاتور یا مخزن نیتروژن در سیستم ها استفاده می شود که نقش متعادل کننده را در سیستم ایفا می کند. آکومولاتور ها در داخل توسط تیوپ یا دیافراگم و یا توسط یک پیستون به دو بخش تقسیم می شوند که در یک سمت آنها متصل به جریان هیدرولیک روغن قرار می گیرد و در سمت دیگر گاز نیتروژن فشرده قرار می یگرد. قابلیت حرکت جدا کننده در وسط آکومولاتور این امکان را برای این قطعه صنعتی پدید می آورد تا در افزایش فشار هیدرولیک در زمان افت فشار و کاهش فشار هیدرولیک در زمان افزایش فشار نقش موثری داشته باشد.

نقش فیلتر هیدرولیک در عملکرد سیستم

سیستم های هیدرولیکی اغلب در یک مدار بسته کار می کنند و بر خلاف موتور ها که در آن سوخت و هوا در هر مرحله وارد می شود ناخالصی های آنها از بیرون وارد نشده و اغلب بر اثر سایش اجزای سیستم هیدرولیک مانند سایش پروانه های پمپ، سایش پیستون های هیدرولیکی و ... و از نوع پلیسه های فلزی پدیدار می شوند. پاکسازی آلودگی ها در سیستم های هیدرولیک به منظور افزایش طول عمر اجزا و جلوگیری از سایش و رسوب امری بسیار مهم می باشد.

پاکسازی روغن در گردش در سیستم هیدرولیکی توسط فیلتر هیدرولیک انجام می گیرد که اغلب بصورت Spin-on مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر های هیدرولیکی متشکل از یک کاسه که اغلب از آلیاژ های آلومینیومی تولید می شود و یک کارتریج می باشد. بر خلاف کارتریج های فیلتر های روغن معمولی به سبب عملکرد تحت دما و فشار زیاد اغلب کارتریج های فیلتر های هیدرولیکی با یک مش بصورت سیم های فلزی در سایز بسیار نازک و ابعاد مش نازک تولید می شوند. در اغلب سیستم های هیدرولیکی از دو یا سه فیلتر هیدرولیک با قابلیت های فشاری مختلف بصورت فیلتر هیدرولیک کم فشار پیش از پمپ، فیلتر هیدرولیک پر فشار پس از پمپ و فیلتر های هیدرولیک فشار متوسط استفاده می شود.

تولید کنندگان بزرگ فیلتر های صنعتی که برخی از آنها خود تولید کنندگان موتور های دیزلی نیز می باشند به تولید انواع فیلتر های هیدرولیکی در سایز ها و شکل های مختلف می پردازند.

از معتبر ترین تولید کنندگان این سری از فیلتر ها در دنیا برند های DONALDSON, MAAN, FLEETGUARD, BALDWIN, WIX می باشند که به تولید انواع فیلتر روغن، فیلتر سپراتور، فیلتر گازوئیل و فیلتر هیدرولیک مبادرت دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما