شناسهٔ خبر: 63428 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سید مسعود آذرفام: یکی از مهم‌ترین پژوهش‌ها در شناخت غرب مدرن منتشر می‌شود

سید مسعود آذرفام مترجم حوزه فلسفه و اندیشه که اخیرا کتاب درآمدی بر فهم ایده‌آلیسم آلمانی را منتشر کرده است، در جست‌وجوی نسبت‌های میان مدرنیته و تمدن ایرانی کتابی را تالیف و کتاب دیگری را ترجمه کرده و در دست انتشار دارد. 

یکی از مهم‌ترین پژوهش‌ها در شناخت غرب مدرن منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  سید مسعود آذرفام مترجم حوزه فلسفه و اندیشه که اخیرا کتاب درآمدی بر فهم ایده‌آلیسم آلمانی را منتشر کرده است، در جست‌وجوی نسبت‌های میان مدرنیته و تمدن ایرانی کتابی را تالیف و کتاب دیگری را ترجمه کرده و در دست انتشار دارد. 

آذرفام در همین زمینه در گفت‌وگو با ایبنا بیان کرد: من خواهان دستیابی به نوعی خودشناسی هستم و این خودشناسی در گرو شناخت تمدن خودم و آن نیز در گرو شناخت مؤلفه‌های مقوّم این تمدن است. به دیگر بیان در پی آنم که بفهمم در خط سیر تاریخ جهانی در کجا ایستاده‌ایم. به گمانم اندیشیدن به این پرسش بنیادین است که می‌تواند ما را از وضعیت بحرانی‌ای که اکنون در آن گرفتاریم رهایی بخشد.

او افزود: در راستای همین پروژه ترجمه‌ای در شرح آراء روسو دارم که زیر چاپ است. کتاب تألیفی‌ای را نیز با عنوان «مدرنیته مشروع است» و عنوان فرعی «بررسی و بازسازی منازعه مشروعیت عصر جدید» به ناشر سپرده‌ام که مراحل ویرایش و بازبینی را می‌گذراند. ترجمه‌ای را هم به اتمام رسانده‌ام که به زودی برای چاپ به ناشر سپرده می‌شود، با عنوان «روشنگری و بنیادهای فکری فرهنگ مدرن» که به نظرم یکی از مهم‌ترین پژوهش‌ها در شناخت غرب مدرن است.    

نظر شما