شناسهٔ خبر: 54077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه اخلاق و تربیت در جشنواره فارابی اعطا می شود

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: در دهمین دوره این جشنواره دو جایزه ویژه اخلاق و تربیت و مطالعات میان رشته ای برای اولین بار اعطا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین میرزایی صبح دیروز در نشست خبری گفت: فرآیند اجرایی دهمین جشنواره بین المللی فارابی از امروز آغاز شده و متقاضیان تا ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: برگزیدگان رتبه های اول تا سوم این جشنواره تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی خاطرنشان کرد: برای آغاز فرآیند اجرایی دهمین دوره این جشنواره جلسه شورای سیاستگذاری برگزار شد و قرار شد تعداد گروه های این جشنواره از ۱۲ گروه به ۱۴ گروه افزایش یابد.

میرزای تاکید کرد: گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان به دو گروه فلسفه، منطق و کلام و اخلاق، ادیان و عرفان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین گروه فقه، اصول و علوم قرآنی و حدیث نیز به دو گروه فقه و اصول و علوم قرآنی و تفسیر حدیث تبدیل شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی تاکید کرد: برای اولین بار قرار است جایزه ویژه اخلاق و تربیت در دهمین دوره این جشنواره اعطا شود که این جایزه با حمایت آیسسکو و یونسکو ارائه می شود.

میرزایی تصریح کرد: همچنین در دهمین دوره این جشنواره جایزه ویژه مطالعات میان رشته ای نیز با حمایت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعطا خواهد شد.

وی افزود: برگزیدگان این جوایز از میان آثار ارسالی به جشنواره انتخاب خواهند شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: برنامه داریم در فرآیند داوری آثار از توان انجمن های علمی بیشتر استفاده کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین در دریافت آثار علاوه بر افراد حقیقی، افراد حقوقی نیز می توانند آثار مربوط به این جشنواره را ارسال کنند، مانند ناشران که در زمینه علوم انسانی فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دریافت بخشی از آثار در این جشنواره به صورت الکترونیکی است، بنابراین می توانیم در این دوره از مشارکت اعضای هیات علمی خارج از شهر تهران نیز بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: همچنین تاکید شده در هر کمیته این جشنواره از یک عضو هیات علمی خانم استفاده شود.

نظر شما