شناسهٔ خبر: 44053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی توسط دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به سومین نشست معاونان فرهنگی ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور از موافقت برگزاری با کلیات دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی در سطح معاونان فرهنگی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، در شیراز و به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این نشست دو روزه که با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی، تبریز، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان و اصفهان برگزار شد، مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بزرگ کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و دبیر شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، گفت: خوشبختانه نشست سوم معاونان فرهنگی و اجتماعی ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور با میزبانی  دانشگاه شیراز به خوبی برگزار شد و دستاوردهای مهمی را به همراه داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزاری دوره‌های مدیریت فرهنگی در این ۱۳ دانشگاه را از مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: در این نشست پیشنهاد دانشگاه تهران مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی در سه سطح معاونان فرهنگی دانشکده‌ها، مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها طرح و پس از بحث و بررسی با کلیات آن موافقت شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با همکاری معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های شیراز و علم و صنعت، نسبت به ارایه‌ طرح کامل حاوی جزئیات اجرایی حداکثر تا جلسه‌ دیگر معاونان اقدام کنند.

سرسنگی توصیه‌ معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بزرگ را برای پیگیری جدی‌تر برگزاری دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را دیگر مصوبه‌ این جلسه عنوان کرد و گفت: معاونان فرهنگی و اجتماعی حاضر در نشست، در راستای الزامات اسناد بالادستی آموزش عالی کشور توصیه کرد و تمام دانشگاه‌های عضو اتحادیه امر احیای دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی خود را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: به عقیده‌ این جمع، چنین اقدامی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی، علمی و تصحیح الگوی رابطه‌ی اعضای هیأت علمی و دانشجویان کمک خواهد کرد.

دبیر شورای معاونان فرهنگی و اجتماعی ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، از تصویب طرح جشنواره‌ مشترک فرهنگی در نشست شیراز خبر داد و گفت: موضوع برگزاری جشنواره‌ فرهنگی و هنری مشترک بین ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور بررسی شد. پس از اظهار نظر اعضای نشست، با کلیات برگزاری جشنواره‌ فرهنگی موافقت و مقرر شد اداره کل امور فرهنگی دانشگاه تهران، طرح اجرایی این جشنواره را تا نشست بعدی آماده کند.

این استاد دانشگاه تهران هم‌چنین به پیشنهاد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس در خصوص «تدوین سند جامع توسعه‌ فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها» اشاره کرد و افزود: «پس از ارایه‌ توضیحات لازم از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس، مقرر شد اعضا نظرات خود را درباره‌ این طرح ارایه کنند تا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس حداکثر در فاصله‌ زمانی این جلسه و جلسه‌ آینده نسبت به جمع‌بندی و ارایه‌ طرح پیشنهادی به جلسه اقدام کند. هم‌چنین مصوب شد این طرح پس از تصویب اعضا برای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پس از آن در صورت نیاز برای سایر دانشگاه‌های کشور نیز ارسال شود.

نظر شما