شناسهٔ خبر: 41868 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین بزرگداشت آغداشلو در کتابخانه ملی

مراسم بزرگداشت هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی و گرافیک، آیدین آغداشلو در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی برگزار می شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ کتابخانه ملی: این مراسم روز شنبه ۱۰ بهمن ماه در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی با حضور جمعی از هنرمندان خطاط و نقاش برگزار می شود.
آیدین آغداشلو نقاش، گرافیست و نویسنده ۸ آبان ۱۳۱۹ در رشت دیده به جهان گشوده است.
وی را بیشتر به دلیل فعالیت در عرصه نقاشی و گرافیک و آثاری که در این حوزه ها خلق کرده، می شناسند.
اخیرا مراسم اهدای نشان شوالیه به آیدین آغداشلو در محل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد؛ این نشان از سوی وزیر فرهنگ فرانسه و توسط سفیر این کشور اهدا شد. 

** تسلیت صالحی امیری به مناسبت درگذشت همایون بهزادی 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی طی پیامی درگذشت همایون بهزادی فوتبالیست پیشکسوت و با اخلاق را تسلیت گفت. 
در پیام سید رضا صالحی امیری آمده است: مرحوم بهزادی که به حق از سرمایه های ماندگار ورزش کشورمان بود، الگویی شایسته در رفتار حرفه ای ورزشی و اخلاق و منش پهلوانی در خارج از زمین ورزش بود، به همین دلیل در ذهن و خاطره یک نسل به اسطوره تبدیل شد.
این پیام می افزاید: افرادی نظیر همایون بهزادی ستاره های پرفروغی هستند که جامعه ورزشی و ورزشکاران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فراگیری سجایای اخلاقی و الگوپذیری از این بزرگان هستند.
وی این ضایعه اسفناک را به خانواده مرحوم بهزادی، بستگان و اهالی ورزش تسلیت گفته و از خدای متعال برای وی رحمت واسعه الهی مسألت کرده است.
همایون بهزادی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران روز جمعه دوم بهمن ماه در سن ٧٣ سالگی درگذشت.

** بررسی یافته های ایران شناسی در مجارستان
اداره کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی پنجمین نشست تخصصی ایرانشناسیِ را با حضور میکلوش شارکوزی ایرانشناس و استاد دانشگاه بوداپست برگزار می کند.
افراد علاقمند به پژوهش های ایران شناسی می توانند در نشست فوق با عنوان ' آخرین یافته های ایرانشناسی در مجارستان' شرکت کنند.
این نشست روز سه شنبه ششم بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار همایش های ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود.

نظر شما