شناسهٔ خبر: 39039 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی پایان نامه‌های حوزوی/ روزمرگی آفت انجمنهای علمی حوزه

رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه گفت: بررسی پایان نامه های حوزوی درباره موضوع تعلیم و تربیت از طرح های در حال اجرای این انجمن است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زارعان در هشتمین مجمع عمومی انجمن تعلیم و تربیت اسلامی به ارائه گزارشی از این انجمن پرداخت و گفت: در یک سال گذشته قریب به ۲۰ جلسه درباره فعالیت ها و برنامه های انجمن برگزار شده است.

وی اظهار داشت: رفع دغدغه های تربیتی، ایجاد ارتباط با سایر مراکز علمی، ایجاد حلقه اتصال میان سایر مراکز علمی و جلوگیری از موازی کاری نهادهای علمی درباره موضوع تعلیم و تربیت، از جمله اهداف این انجمن است.

رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که ترسیم شفاف جایگاه انجمن تعلیم و تربیت اسلامی از مهم ترین موضوعاتی بود که در این جلسات به آن پرداخته شد، ابراز داشت: قریب به ۱۰ سال از راه اندازی این انجمن می گذرد و آن چنان که باید نتوانسته ایم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تأکید کرد: دوری انجمن های حوزوی از مأموریت های مورد نظر و تبدیل آنان به تشکیلات صرف اداری برای انجام برخی از فعالیت ها، از مشکلاتی است که دامن برخی از انجمن ها را گرفته است.

حجت الاسلام زارعان خاطرنشان ساخت: اگر جایگاه انجمن ها، نوع مأموریت و مسئولیت آنان مشخص شود، قطعا تأثیرات آنان دوچندان و آینده خوبی پیش روی آنان خواهد بود.

وی یادآور شد: بررسی پایان نامه های حوزوی درباره موضوع تعلیم و تربیت در حوزه و مراکز علمی و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح های در حال اجرای این انجمن است.

رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، روزمرگی را آفت انجمن های علمی حوزه دانست و گفت: لازم است با برنامه ریزی و طراحی دقیق، نشست های علمی مورد نیاز را در عناوین عمومی و تخصصی ارائه کنیم.

نظر شما