شناسهٔ خبر: 37313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توانمندی طلاب برای ورود به فضای مجازی ارتقا یابد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواستار ارتقای توانمندی طلاب برای ورود به فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران، فضای مجازی را عرصه‌ای برای انحراف نسل جوان دانست و تاکید کرد: از طلاب علوم دینی انتظار می‌رود توانمندی خود را برای ورود به فضای مجازی ارتقا دهند و پاسخگوی سیل شبهات و سئوالات نسل جوان باشند.

وی تربیت طلاب عالم، اخلاق‌مدار و مجاهد را مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه برشمرد و با تحلیلی از شرایط رو به رشد حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خواهران طلبه بسیار رشد کرده و باید از بستر ابزارهای روز برای تبلیغ دین بیشتر استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حفظ امانت را مهم‌ترین و نخستین امانتی دانست که بر عهده حوزویان قرار داده شده و اظهار کرد: حوزویان باید امانت‌دار باشند و از فرصتی که برای خدمت به دین و مردم برای آنها فراهم شده به خوبی استفاده کنند.

وی نقش بانوان در جوامع را بی‌بدیل و تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: در جامعه ما از ظرفیت بانوان در راستای رشد امت اسلامی و حفظ ارزش‌ها استفاده می‌شود اما گروه‌های تروریستی همچون داعش از زنان به عنوان ابزاری برای جذب تروریست بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه کسانی که به دنبال ارائه چهره خشن از اسلام هستند بیشترین عضوگیری را از فضای مجازی دارند، تاکید کرد: طلاب خواهر برای جلوگیری از اشاعه چهره ناخوشایند از اسلام در فضای مجازی مسئولیت دارند و باید این فضا را به محلی برای رشد آموزه‌های اسلامی و اهل بیتی تبدیل کرد.

نظر شما