شناسهٔ خبر: 28933 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشد کمی و کیفی پذیرش در آزمون سال آینده حوزه های علمیه

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور از رشد کمی و کیفی در پذیرش حوزه‌های علمیه در آزمون سال آینده این نهاد حوزوی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام فرحانی به راه‌اندازی ۲۷ شورای استانی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور اشاره کرد که این شوراها زیرنظر شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت دارند.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد و در عین حال تاکید کرد که کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و تهذیبی حوزه‌های علمیه در کنار توجه به رشد کمی، مورد توجه جدی شورای عالی حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام فرحانی اظهار کرد: امسال از مسئولان تعدادی حوزه‌های علمیه که شاخص‌های آموزشی و تهذیبی مناسب برای پذیرش طلاب ندارد درخواست کردیم که در آزمون پذیرش سال آینده، پذیرش نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که تعداد داوطلبان شرکت در آزمون حوزه‌های علمیه همانند سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار باشد.

پیش از این آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در نشست خبری با خبرنگاران، زمان ثبت نام جدید حوزه‌های علمیه را از ۴ بهمن امسال تا ۱۵ فروردین ۹۴ اعلام کرد و گفت: آزمون حوزه‌های علمیه روز جمعه ۲۸ فروردین ۹۴ برگزار می‌شود و امیدواریم ۲۵ اردیبهشت ۹۴ نتایج آزمون را اعلام کنیم.

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور در آزمون سال آینده نیز ۱۸ هزار و ۱۲۸ نفر اعلام شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر در دوره‌های بلندمدت غیر از قم، دو هزار و ۲۷۰ نفر در دوره‌های کوتاه مدت و هزار و ۳۹۸ نفر در مدارس علمیه قم پذیرش می‌شوند.

همچنین ۴۱۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور اقدام به پذیرش طلاب علوم دینی می‌کنند که از این تعداد ۳۲۱ مدرسه علمیه بلندمدت، ۴۹ مدرسه سفیران (دوره‌های کوتاه مدت) و ۴۰ مدرسه در قم فعالیت دارند.

نظر شما