شناسهٔ خبر: 26645 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان ساخت انیمیشن‌های اقتصادی رسیده

رئیس مرکز مطالعات انیمیشن حوزه‌ی هنری گفت: با توجه به شرایط جامعه، زمان ساخت انیمیشن‌های اقتصادی فرا رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سید مسعود صفوی اظهار کرد: در حوزه‌ی انیمیشن ژانرهایی به نام‌های آموزشی و مستند وجود دارد و اگر سازمان‌هایی که با مسائل مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستند، قبل از آنکه اتفاقی در جامعه رخ دهد، آموزش‌های لازم را ارائه کنند، قطعا هزینه‌های کشور کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا سازمان‌های فرهنگی با شیوه‌های مختلفی این موضوع را بیان می‌کنند که انیمیشن آموزشی و مستند عهده‌دار آن است. انیمیشن آموزشی در واقع به صورت مستقیم به مردم آموزش می‌دهد که چه چیز خوب و چه چیز بد است و یا به صورت غیرمستقیم بیان می‌کند که عملکرد آن رفتارها به چه نتیجه‌ای منتهی می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات انیمیشن حوزه‌ی هنری تصریح کرد: انیمیشن مستند اتفاقاتی را که در جامعه رخ داده نشان می‌دهد و معمولا انیمیشن مستند یک واقعه را نرم می‌کند که دارای نقش آموزشی است.

صفوی با بیان این که اگر موضوعاتی که مربوط به کشور می‌شود را نسبت به آن اشراف داشته و انیمیشن آن‌ها را بسازیم بیشتر به درد مردم می‌خورد، گفت: برای مثال ترافیک مساله‌ای است که در جامعه همه با آن مواجه هستند و ما انیمیشن‌های خوبی در این زمینه داشتیم که تاثیرگذار بود.abdolvahed mirzazadeh-6-134.jpg

وی با بیان این که در حال حاضر موقع ساخت انیمیشن های اقتصادی است، خاطرنشان کرد:‌ الان وضعیت جامعه به گونه‌ای است که جا دارد انیمیشن‌های اقتصادی ساخته شود و آموزش شیوه‌های مقتصد بودن مردم در زندگی را نشان دهد. زیرا دور ریز مردم تهران به تنهایی شاید بتواند یک کشور فقیر را در یک ماه سیرکند و این مسائل چیزهایی است که کم کم با این نوع تولیدات می‌تواند آموزش داده شود.

رئیس مرکز مطالعات انیمیشن حوزه‌ی هنری گفت: این گونه انیمیشن‌ها قبل از این که بخواهد به بزرگسالان آموزش‌های لازم را دهد از کودکی در ذهن کودک با کاراکترهای معروف جایگیری می‌کند و کودک ناخودآگاه به آنها عمل خواهد کرد.

نظر شما