شناسهٔ خبر: 13147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دهمین دوره همایش «نشانه‌شناسی اخلاق» امروز برگزار می‎شود

دبیر همایش نشانه‌شناسی اخلاق گفت: تلاش بر این است که در این همایش بیان کنیم اخلاق چگونه می‌تواند به یک سبک یا فرآیند تبدیل شود تا ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و پدیدار شناختی را آشکار کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ دکتر حمیدرضا شعیری اظهار کرد: دهمین همایش «نشانه‌شناسی اخلاق» چهارشنبه (۱۴ اسفندماه) در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار خواهد شد. 
این استاد دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: این همایش با سخنرانی دکتر «ایرو تاراستی» رییس انجمن جهانی نشانه‌شناسی، دکتر امیرعلی نجومیان، دکتر بهمن نامورمطلق، دکتر فرزام سجودی، دکتر احمد پاکتچی، دکتر بابک معین و خود من برگزار خواهد شد. 
وی گفت: حدود ۲۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این میان، تعداد ۱۴ مقاله پذیرفته شده‌اند. پس از پایان همایش مقالات پذیرفته شده در کتابی با عنوان مجموعه مقالات همایش نشانه‌شناسی اخلاق منتشر خواهند شد. 
نویسنده کتاب «نشانه معناشناسی دیداری» گفت: موضوع همایش بحث کاربردی با محور مطالعات نشانه‌شناسی و مطالعه معنای اخلاق است، به این معنا که چه تفاوتی بین اخلاق‌های تجویزی و تکلیفی یا اخلاق‌های انگیزشی و غیرتجویزی وجود دارد. 
دبیر علمی همایش گفت: یکی از موضوعاتی که در این همایش بررسی خواهد شد، این است که اخلاق‌های منحصر به‌فرد که ویژگی معرفتی دارند، چه تاثیری در تولید معنا خواهند گذاشت. 
دهمین دوره همایش«نشانه شناسی اخلاق» ساعت ۹ چهارشنبه(۱۴ اسفندماه) در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی واقع در دارآباد آغاز خواهد شد.

نظر شما