شناسهٔ خبر: 28269 - سرویس دیگر رسانه ها

«پنجره»‌ای تازه رو به مفاسد اقتصادی گشوده شد

شماره جدید هفته‌نامه «پنجره» با پرونده ویژه‌ای در باره مبازه با مفاسد اقتصاد و کتاب ضمیمه‌ای درباره حجاب منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هفته‌نامه پنجره در تازه ترین شماره خود در پرونده‌ای ویژه به بررسی یکی از مهمترین اتفاقات هفته اخیر یعنی اعلام حکم محمد‌رضا رحیمی پرداخته است.

سرویس سیاسی پنجره برای بررسی این موضوع ابتدا به سابقه برخورد با مفسدین اقتصادی و افشاگری در مقابل آنان از سوی نشریه پنجره اشاره کرده است. در ادامه مروری کوتاه بر فعاليت‎‎های احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی حول این موضوع و نیز نگاهی به پرونده بزرگ‎ترين اختلاس بيمه‎ای کشور داشته است.

مصاحبه با الیاس نادران بخش پایانی سرویس سیاسی این شماره پنجره را تشکیل می‌دهد. نادران در این مصاحبه به سیر برخورد با معاون دولت سابق و چرایی انتخاب وی به عنوان رئیس دیوان محاسبات در مجلس هفتم پرداخته است.

سرویس بین‌الملل «پنجره» نیز مرگ ملک عبدالله و تغییر تحولات پیش آمده ناشی از این اتفاقات را مورد بررسی قرار داده است.

ميراث مرگ پادشاه سعودی عنوان یادداشتی است که تحولات زمان عبدالله و میراث آن برای پادشاه جدید را بررسی می‌کند. چشم انداز عربستان پس از مرگ ملک عبدالله نیز عنوان گفتگوی پنجره با محمد کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین عليرضا کوهکن در مصاحبه‌ای در همین زمینه تبعات انتقال قدرت در عربستان را مورد بررسی قرار داده است.

پنجره

 سرویس هنر این هفته به بررسی مهمترین رویداد هنری بهمن ماه یعنی جشنواره فجر پرداخته است. عناوین فیلم‌های مختلف جشنواره، روایت عضو هيئت انتخاب از متن و حاشيه بررسی فيلم‎‎های جشنواره سی ‎و سوم و بررسی ویژه فیلم محمد(ص) اثر مجید مجیدی از موضوعات مورد بررسی این سرویس است. هم چنین سيدسعيد هاشم‎زاده در مطلبی تلاش کرده تا پاسخ دهد که آیا جشنواره فجر را می‌توان آينه تمام‎نماي سينماي ايران دانست یا خیر؟

بخش ویژه این شماره پنجره اما بیست و یکمین کتاب ضمیمه آن است که توسط حجت الاسلام سوزنچی نگاشته شده و در آن تلاش شده است که به شبهات اخیر پیرامون حجاب در عصر پیامبر پاسخ دهد.هم چنین پنجره پلاس ضمیمه رایگان و هفتگی پنجره نیز این هفته گفت و گوی ویژه خود را به سید علی شجاعی فرزند نویسنده شهیر، سید مهدی شجاعی اختصاص داده است.

هفته‌نامه پنجره با سردبیری سید مرتضی فاطمی و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.