شناسهٔ خبر: 26277 - سرویس دیگر رسانه ها

سیدمحمد حسینی: تحقق پیوست فرهنگی جهش بزرگی در زیرساخت‌های فرهنگی به همراه دارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوست فرهنگی را یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید چارچوب این پیوست را دقیقاً مشخص کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سید محمد حسینی گفت: در این زمان و دوره باید اهتمام ویژه‌ای بر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور کرد.

این کارشناس فرهنگی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنچه امروز ملموس است اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات بسیار خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید در اولویت فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نقشه مهندسی کشور ۱۳ راهبرد کلان تعریف شده است و بعد نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی باید عملی شدن نقشه مهندسی کشور را از همه دستگاه‌های فرهنگی مطالبه کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوست فرهنگی را یکی دیگر از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید چارچوب این پیوست را دقیقاً مشخص کند و هر پروژه‌ای که در کشور انجام می‌شود باید از ابتدا لوازم فرهنگی آن در نظر گرفته شود و اگر پیوست فرهنگی محقق شود یک جهش فرهنگی بزرگ در زیرساخت‌های فرهنگی کشور روی خواهد داد.

وی ادامه داد: ما باید در مباحث فرهنگی در سطح بین‌الملل فعال‌تر عمل کنیم در عرصه فرهنگ باید دیگران را به چالش بکشیم و صرفاً به صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بسنده نکنیم و جبهه فرهنگی انقلاب باید تقویت شود ما نیروهای مستعد فرهنگی فراوانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ داریم که باید حمایت‌های لازم از آنها صورت بگیرد تا تولیدات خوبی داشته باشیم.