شناسهٔ خبر: 19354 - سرویس دیگر رسانه ها

تنها یک طرح کلان علوم انسانی مورد حمایت قرار گرفت

رئیس مرکز سیاست علمی کشور در خصوص آخرین وضعیت طرح های کلان حوزه علوم انسانی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح فرهنگ جامع زبان فارسی را به صورت سالانه 750 میلیون تومان حمایت می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد ابویی اردکان - رئیس مرکز سیاست علمی کشور گفت: طرح فرهنگ جامع زبان فارسی که یکی از چهار طرح کلان ملی در حوزه علوم انسانی است را قرار است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون علوم انسانی تا کنون رسما تعطیل بوده است، اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته کمیسون طرح های کلان حوزه علوم انسانی شروع به کار کرده است.

رئیس مرکز سیاست علمی کشور عنوان کرد: در حال حاضر هیچکدام از طرح های کلان ملی در حوزه علوم انسانی کارفرمایی برای اجرایی شدن ندارند و تنها طرح فرهنگ جامع زبان فارسی مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح فرهنگ جامع زبان فارسی به صورت گام به گام پیش می رود، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است تا هر طرحی را که می تواند مورد حمایت قرار دهد مشخص کند و بر این اساس طرح فرهنگ جامع زبان فارسی را مورد حمایت خود قرار می دهد.

ابویی تاکید کرد: حمایت معاونت علمی از طرح فرهنگ جامع زبان فارسی به صورت ۷۵۰میلیون تومان در سال است.