شناسهٔ خبر: 14758 - سرویس دیگر رسانه ها

نظریه‌های عملی مددکاری اجتماعی معاصر را بخوانید

مالکوم پین، در کتابی با عنوان «نظریه نوین مددکاری اجتماعی» به بررسی تفکر مددکاری اجتماعی پرداخته است و با انجام ویراست سوم، آن را به چاپ رسانده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ در این کتاب که از سوی "طلعت الهیاری" و "اکبر بخشی‌نیا" به فارسی برگردانده شده است، می‌توان به مرور کامل نظریه‌های عملی مددکاری اجتماعی معاصر دست یافت.
تفکر درباره نظریه مددکاری اجتماعی و کاربرد آن از جمله مهمترین مباحثی است که در این کتاب از نظر خواننندگان می‌گذرد. نویسنده در کتاب خود مباحثات و جدل‌های رایج امروز را که درباره شیوه‌های متفاوت به نظریه وجود دارد در کتاب خود منعکس کرده است، و در ادامه نیز روانشناسی اجتماعی، دیدگاه‌های فمنیستی و انسان‌محوری را نیز به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار داده است.
مالکوم پین، در روند تالیف این کتاب،‌ رویکردهای ضد‌تبعیض و حساسیت فرهنگی و نژادی که امروزه به‌عنوان اصلی اساسی در دنیا به‌شمار می‌آید را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده است و در ادامه نیز راهکارهایی را برای برون‌رفت از این معضل پیشنهاد داده است.
«نظریه نوین مددکاری اجتماعی» در ۱۴ فصل دو بخشی به رشته تحریر در آمده است و ابعاد تمام نظریه‌ها و چشم‌اندازهای مددکاری را بررسی در اختیار مخاطبان قرار داده است.
کتاب حاضر، به همراه واژه‌نمای تخصصی در ۵۸۲ صفحه از سوی نشر دانژه منتشر شده است. دانشجویان و استادان مددکاری اجتماعی می‌توانند این کتاب را به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کنند.