شناسهٔ خبر: 14572 - سرویس دیگر رسانه ها

نظام‌اسلامی: جشنواره رادیو فضایی برای انتقال تجربه‌هاست

مدیر گروه اجتماعی رادیو ایران معتقد است که جشنواره بین المللی رادیو بستری برای یادگیری در سطحی حرفه‌ای است.

به کزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ رحمان نظام اسلامی از گویندگان باسابقه و پیشکسوت رادیو با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره رادیو در رسانه ملی گفت:جشنواره بین المللی رادیو نشان و تاییدی بر تلاش‌های ارزشمند و گام‌های مثبت و رو به جلو در معاونت صداست که در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی را هم در پی داشته است. فرآیند نهایی آن هم در بالندگی و شکوفا شدن خلاقیت استعدادهای شایسته‌ای است که در عرصه برنامه سازی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از زمانی که بخش بین الملل هم به جشنواره رادیو اضافه شد، زمینه‌های رشد و برنامه سازی بین همکاران فراهم شد و شاهد بودیم که بسیاری از آن‌ها توانستند در عرصه‌ها و جشنواره‌های مختلف خارجی خوش بدرخشند و موفقیت‌ها و عنوان‌های زیادی کسب کنند. ضمن اینکه جشنواره این امکان را فراهم می‌کند که همکاران رادیویی ما با بهره گیری از آخرین فناوری‌ها و با فکر و نگاهی نو به کارشان ادامه دهند.

مدیر گروه اجتماعی شبکه رادیویی ایران، جشنواره بین المللی رادیو را مهم‌ترین بستر برای انتقال تجربه دانسته و افزود: با توجه به حضور کار‌شناسان مهمی از سایر کشور‌ها و تجربه‌های این افراد در حوزه‌های جهانی امکانی برای انتقال تجربیات فراهم می‌شود. همچنین یکی از بخش‌های جانبی جشنواره برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی فشرده است که برنامه سازان را با آخرین و جدید‌ترین متد‌ها و روش‌های برنامه سازی در رادیو آشنا می‌کند. همین مساله باعث می‌شود تا آن‌ها چندین وجه که در آن شرکت کرده‌اند، توجه کنند. من همیشه به دوستان جوان خود هم می‌گویم که هر لحظه از برگزاری جشنواره فرصتی استثنایی است و باید تا آنجا که می‌توان از نتایج آن بهره گرفت.

وی درباره اهمیت یادگیری در تمامی دوره‌های فعالیت رسانه‌ای اضافه کرد: امروز دیگر هیچ کس نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از آموزش و یادگیری بداند. آموزش ضرورتی است که در طول سال‌های کار در رسانه همیشه باید آن را مدنظر داشت.

نظام اسلامی در پایان صحبت‌های خود با ابراز امیدواری به برگزاری هرچه بهتر جشنواره امسال یادآور شد: همکاران خوب من در رادیو ایران سال‌های گذشته توانستند عناوین مختلفی را در بخش‌های گوناگون جشنواره کسب کنند. امیدوارم این موفقیت‌ها در سیزدهمین دوره هم ادامه داشته باشد و آن‌ها باز هم بتوانند نگاه داوران را به خود جلب کنند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار می‌شود.